باغ علم کودک در شیراز راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس از تلاش برای راه‌اندازی «باغ علم کودک» در شیراز خبر داد و بر همکاری نهادهای مرتبط در این پروژه تأکید کرد.

نشست تخصصی حقوق کودک و نوجوان با محوریت مطالبات کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد. این نشست با حضور مسئولان استانی و مشارکت فعال کودکان و نوجوانان، فضایی برای طرح سوالات و دغدغه‌های آن‌ها فراهم کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، در ابتدای این نشست تخصصی، به اهمیت برگزاری چنین برنامه‌هایی پرداخت و گفت: نشست‌های تخصصی کودک و نوجوان با هدف ایجاد فضای مناسب برای بیان مطالبات و دغدغه‌های این قشر برگزار می‌شود. در این جلسات، کودکان و نوجوانان می‌توانند با پرسش از مسئولان، آگاهی بیشتری از حقوق خود کسب کنند.

علی خواجه‌نژادیان افزود: این نشست‌ها فرصتی فراهم می‌کند تا مسئولان با شنیدن مستقیم نظرات و سوالات کودکان و نوجوانان، برای رفع مشکلات و تقویت ظرفیت‌های موجود در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی اقدامات موثرتری انجام دهند.

او ادامه داد: هفته ملی کودک، زمانی مناسب برای پرداختن به این مسائل است و تلاش ما این است که با همکاری نهادهای مرتبط، گام‌های مؤثری برای حمایت از کودکان و نوجوانان برداریم.

معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس نیز در این نشست، ضمن تبیین قانون حقوق اطفال و نوجوانان به نقش دستگاه‌های مختلف در حمایت از کودکان اشاره کرد.

علی فاتحی با اشاره به تصویب این قانون توسط مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت سال ١٣٩٩ با تأکید بر ضرورت شناسایی کودکان در معرض آسیب‌های اجتماعی، بر عملکرد مثبت مؤسسات خیریه و سازمان‌های تربیتی در این زمینه تأکید کرد.

او همچنین بر لزوم توجه به آموزش کودکان بازمانده از تحصیل و اهمیت نظارت بر فضای مجازی، با هدف کاهش تهدیدات آن، تأکید داشت.

به گزارش سینا پرس فارس، در ادامه این برنامه که توسط کودکان و نوجوانان مدیریت و اجرا شد، پیمان‌نامه حقوق کودکان توسط یکی از اعضاء کانون خوانده شد و بخش‌هایی از غزلیات حافظ برای حاضران اجرا گردید. در جلسه پرسش و پاسخ، کودکان و نوجوانان سؤالات خود را پیرامون موضوعات حساسی همچون حقوق کودکان، وضعیت کودکان کار، آگاهی اندک از حقوق کودکان در سیستم آموزشی، فروش سیگار به افراد زیر ۱۸ سال و مسائل مرتبط با فضای مجازی مطرح کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا