حضور فعال پارک خلاق ایران در نمایشگاه صنایع دستی استانبول

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی به عنوان تنها پارک تخصصی صنایع خلاق ایران با حضور در پنجمین نمایشگاه صنایع دستی و طراحی استانبول (کرافت استانبول) بخشی از خدمات و توانمندی های شرکت های عضو خود در عرصه صنایع دستی را در معرض دید علاقمندان قرار داد.

به گزارش روابط عمومی پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، محمود بنکدار نیا مدیرعامل شرکت پارس خشایار مهر از شرکت های عضو پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی که هماهنگ کننده این نمایشگاه بود، در این خصوص گفت: در ششمین دوره این نمایشگاه بین المللی کشورهای مختلفی حضور دارند و همگی در این نمایشگاه تلاش دارند وارد بازار صنایع دستی استانبول و ترکیه شوند.

وی با اشاره به جایگاه ویژه ایران در صنایع دستی، افزود: با توجه به جایگاه بین المللی صنایع دستی ایران، از ما هم دعوت شد و ما با همکاری و حمایت پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی امکان حضور تعدادی از شرکت های عضو این پارک را در قالب  غرفه ای مشترک، فراهم کردیم.

بنکدار نیا با اشاره به بازدید علاقمندان و حضورسرکنسول و رایزن فرهنگی ایران در ترکیه در غرفه پارک فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، گفت: در روز اول و افتاحیه نمایشگاه، با اهدای جایزه ای با عنوان پارتنر ویژه از ما تقدیر شد.

وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم جایگاه ویژه ای در بازار ترکیه پیدا کرده و به هنرمندان صنایع دستی کمک کنیم و این کار با حمایت و سرمایه گذاری مدیران و سازمان های مرتبط با صنایع دستی عملی خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت عضو پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تصریح کرد: اگر ما برنامه ریزی شده عمل کنیم، با وجود ظرفیت بالای صنایع دستی ایران و حضور سالانه بیش از ۵۹ میلیون نفر گردشگر از ترکیه به بازار بزرگ ترکیه دست پیدا کنیم و گردشگران حاضر در ترکیه می توانند بخش عمده ای از صنایع دستی ایران را نیز خریداری کنند.

وی در مورد سطح نمایشگاه نسبت به سال گذشته گفت: امسال اولین سالی است که کشور ایران در قالب غرفه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی به صورت یک پاوین در این نمایشگاه حضور یافته و از ایران دو غرفه فرش تبریز و یک غرفه دیگر صنایع دستی نیز در ایران نمایشگاه حضور دارد و کارهای ارائه شده در غرفه پارک هم از نظر کیفیت و هم از نظر بسته بندی در سطح بالایی قرار دارد.

وی ادامه داد: در چنین جاهایی است که این پارک و شرکت های فعال در زمینه صنایع دستی و بسته بندی می‌توانند حضور فعال داشته و محصولات خود را ارائه دهند.

بنکدارنیا با اشاره به هزینه ها و سختی های شرکت در نمایشگاه ها، گفت: این نمایشگاه هزینه بالایی ندارد و هنرمندان ایرانی می توانند در آن شرکت نمایند. ما این ارتباطات را با همکاری پارک ادامه خواهیم داد و با توجه جایگاه علمی و دانشگاهی آن، خیلی ها از شرکت کنندگان درخواست توسعه ارتباطات و همکاری در این زمینه را داشتند که پی گیری خواهد شد.

گفتنی است شرکت پارس خشایار مهر از شرکت های عضو پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در زمینه گردشگری و برگزاری رویدادها و نمایشگاه ها و رفت و آمد هیئت های تجاری به کشور و خارج از کشور فعالیت دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا