فراخوان جانمایی مکان پایلوت ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز به کمک هوش مصنوعی

دویست‌وهشتمین فراخوان اکتساب فناوری طرحی با عنوان «جانمایی مکان پایلوت ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز به کمک هوش مصنوعی و روش‌های داده محور» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش‌بنیان منتشر شد.

به گزارش سینا، استفاده از روش‌های ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز امری اجتناب‌ناپذیر و حیاتی جهت ادامه تولید و افزایش برداشت نفت و گاز است. استفاده از این روش‌ها نیازمند مطالعه و بررسی دقیق جهت انتخاب و اجرای روش ازدیاد برداشت مناسب است، همچنین یکی از مراحل مهم انجام این مطالعات جانمایی و طراحی پایلوت مناسب است، لذا در این طرح تلاش بر این است که با استفاده از هوش مصنوعی بتوان این امر را به صورت بهینه و در زمان مناسب انجام داد.

خروجی‌های مورد انتظار این تحقیق، نرم‌افزار انتخاب بهینه محل و شرایط اجرای پایلوت ازدیاد برداشت در مخازن نفت و گاز با استفاده از روش‌های هوش مصنوعی است، به‌طوری‌که زمان یافتن ناحیه توسط آن کمتر از یک‌بار اجرای مدل دینامیک مخزن باشد و همچنین نتایج حاصل از اجرای مدل در این ناحیه بیش از ۷۵ درصد با نتایج حاصل از اجرای مدل برای کل میدان مشابه باشد.

گزارش علمی نحوه توسعه نرم‌افزار، روش‌های استفاده شده و دلایل انتخاب روش‌ها که حداقل ۵۰ مورد از مطالعات انجام شده درباره این موضوع را بررسی کرده باشد نیز از دیگر خروجی‌های مورد انتظار این طرح است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، اعلام آمادگی برای مشارکت در اکتساب فناوری حاصل از این فراخوان پژوهشی و ارائه درخواست تنها برای شرکت‌ها و شتابدهنده‌های دانش‌بنیان مجاز است. درخواستی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت‌کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد.

گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند تا روز شنبه، ۵ آبان ۱۴۰۳ فرصت دارند پروپوزال و پیشنهادهای خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی به نشانی ghazal.inif.ir ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا