اجرای طرح انتخاب کتاب توسط کتابداران در ۲۶۵۰ کتابخانه عمومی

با هدف تأمین بخشی از نیاز کتابخانه‌ها به منابع پرمخاطب و پرفروش‌های بازار نشر، طرح «انتخاب کتاب توسط کتابداران» در ۲۶۵۰ کتابخانه عمومی اجرا می‌شود.

به گزارش سینا از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد، با هدف تأمین بخشی از نیاز کتابخانه‌ها به منابع پرمخاطب و توجه افزون‌تر به کتب پرفروش بازار نشر در فرآیند تأمین منابع، طرح «انتخاب کتاب توسط کتابداران» را با اعتباری به ارزش ۱۲۵ میلیارد ریال، نهم تا یازدهم مهرماه ۱۴۰۳، اجرا می‌کند.

بر اساس این طرح، مسئولین ۲۶۵۰ باب کتابخانه عمومی نهادی، می‌بایست در بازه زمانی اعلام شده، از فهرست ۱۱۰ عنوان کتاب از ۶۲ ناشر، شامل عناوین پرفروش بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتب پردرخواست سامانه «پیشنهاد کتاب» و کتاب‌هایی که بیشترین جستجو را در نرم‌افزار «سامان» داشته‌اند، کتاب‌های مورد نظر را برگزینند.

برای هر کتابخانه با توجه به درجه آن، اعتباری در نظر گرفته شده که مسئول کتابخانه با هم‌فکری سایر کتابداران و درنظرگرفتن نیاز اعضاء و اقتضائات فرهنگی و جغرافیایی، کتاب‌ها را انتخاب می‌کند.

اداره‌کل تأمین منابع کتابخانه‌ها در تلاش است فرآیند انتخاب کتاب توسط کتابداران، خرید، آماده‌سازی و ارسال به نحوی انجام شود که این بسته‌ها پیش از هفته کتاب به کتابخانه‌ها برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا