گسترش همکاری‌های گردشگری بین شیراز و دوشنبه در نمایشگاه بین‌المللی ۲۰۲۴

معاون فرهنگی شهردار شیراز از توسعه همکاری‌ها و ارتباطات گردشگری میان شیراز و دوشنبه در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری دوشنبه ۲۰۲۴ خبر داد.

محمدعلی چوبینی امروز، ششم شهریورماه با اشاره به حضور مدیریت شهری شیراز در همایش بین‌المللی گردشگری دوشنبه ۲۰۲۴ و همچنین نمایشگاه بین‌المللی آن اظهار کرد: این حضور به لحاظ قدمت و قرابت تاریخی و فرهنگی این دو کلان‌شهر که بعضاً کمتر شناخته شده هستند، اهمیت بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی شیراز نیز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی در این نمایشگاه بین‌المللی حضور فعالی دارند، گفت: حضور برخی از مجموعه‌های بخش خصوصی در حوزه گردشگری در این نمایشگاه بین‌المللی زمینه توسعه ارتباطات و ایجاد همکاری‌های بیشتر بین دو شهر خواهرخوانده شیراز و دوشنبه را فراهم می‌کند.

معاون فرهنگی شهردار شیراز اضافه کرد: زمینه تقویت همکاری در راستای معرفی دو شهر تاریخی به مردمان آن و همچنین برگزاری رویدادهای مشترک و هفته‌های فرهنگی فراهم است.

چوبینی با اشاره به سلسله جلساتی که در حاشیه این رویداد بین‌المللی با مسؤولین شهری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان و همچنین مجموعه‌های مرتبط با این حوزه در دوشنبه برقرار شد، از گسترش فعالیت دو مجموعه مدیریت شهری شهرهای تاریخی شیراز و دوشنبه برای توسعه همکاری، ارتباطات و همچنین برگزاری رویدادها و برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری هر دو کشور به خصوص این دو شهر خواهرخوانده خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز؛ در همایش بین‌المللی گردشگری دوشنبه ۲۰۲۴ با موضوع «هم‌پیوندی شهرها در تحقق فرصت‌های گردشگری پایدار» در شهر دوشنبه، چند نفر از مقامات کشوری و مدیران شهری تاجیکستان، محمدعلی چوبینی معاون فرهنگی شهردار شیراز و نیز یکی از فعالین ایرانی در حوزه‌ گردشگری درباره ضرورت بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی، تمدنی و فرهنگی و ادبی ایران و تاجیکستان برای توسعه گردشگری به عنوان یکی از بخش‌های پردرآمد و پایدار اقتصادی دو کشور سخن گفتند.

محمدعلی چوبینی به عنوان نماینده شهرداری شیراز در پاسخ به دعوت رستم امامعلی شهردار دوشنبه از شهردار شیراز برای حضور در این رویداد بین‌المللی در راستای گسترش ارتباطات و تقویت دوسویه ابعاد متنوع گردشگری به پایتخت تاجیکستان سفر کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا