قرارگاه زیستی همدان بر محورهای زیست‌بوم استان تمرکز ویژه دارد

استاندار همدان گفت: قرارگاه زیستی استان روی موضوعات مهمی از جمله فروسیلیس‌ها و محورهای زیست‌بوم استان تمرکز و پیگیری ویژه دارد، نباید یک نفر یا گروه خاص محیط انسانی را برای منافع خود به خطر بیندازند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در مراسم تجلیل از جهادگران بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار کرد: پایه و اساس اقدامات حوزه سلامت، ابتدا در حوزه کرونا شکل گرفت که با فرامین مقام معظم رهبری همه پای کار آمدند و بسیج و سپاه هم در کنار همکاران حوزه بهداشت با مردم همراه و همگام شدند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای آغاز کار دولت پای کار ایستاد و جانانه در حوزه‌های بهداشت و درمان تلاش کرد، افزود: دولت مردمی در ابتدا با واکسیناسیون کووید کار را در حوزه سلامت آغاز کرد و کادر درمان و سلامت در این عرصه خوش درخشید و کارنامه‌ای درخشان ثبت کرد.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر اینکه عملکرد حوزه بهداشت بسیار سرآمد و شاخص است، بیان کرد: پس از مدتی، استان با بحران آب مواجه شد که دانشگاه علوم پزشکی با دقت تمام سلامت آب را دنبال می‌کرد و از هیچ تلاشی برای حفظ ایمنی و سلامتی مردم دریغ نکرد.

وی به افزایش منبع آبی استان از سد اکباتان با توجه به افزایش بارش‌های فصلی اشاره کرد و یادآور شد: تصفیه‌خانه شیخی‌جان و زیرساخت‌های مناسبی که در این راستا فراهم شد، سبب شد تابستان امسال کسی احساس کم‌آبی نداشته باشد و این ماحصل تلاش و همراهی همکاران ماست.

استاندار با بیان اینکه دانشگاه در دیگر حوزه‌ها نیز عملکرد شایان توجهی به ویژه موضوع به پایان رساندن پروژه بیمارستان اکباتان و افتتاح این پروژه مهم و اثرگذار داشته است، مطرح کرد: تجهیز بیمارستان‌ها، امکانات و خدمات مناسب و گسترده که در سیستم درمانی شهرستان‌ها مستقر شد، توسعه خانه‌های بهداشت، تأمین و توزیع نیروی انسانی متخصص که سرمایه‌های ما هستند، از دیگر اقدامات مهم دانشگاه بوده است.‌

وی در ادامه با بیان اینکه کسانی که با داشتن توان و تخصص بالا در کشور خدمت می‌کنند انسان‌های ارزشمندی هستند، خاطرنشان کرد: برخی از ظرفیت‌های پزشکی و درمانی کشور حتی با امکانات و خدمات کشورهای پیشرفته دنیا نظیر آلمان برابری می‌کند.

سردار مهدی فرجی، رئیس قرارگاه پدافند زیستی استان همدان نیز با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در حوزه سلامت گفت: موضوعات مهمی در حوزه بهداشت وجود دارد که بر مسائل استان اثرگذار است اما اقدامات درخور توجهی در این دوره انجام شد که استان را در بحران‌هایی مثل بحران آب سربلند کرد.

 

گزارش: سمیرا معارفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا