اجرای ناقص قوانین، مانعی برای فعالیت‌های اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی فارس تأکید کرد که اجرای ناقص و نادرست برخی قوانین باعث ایجاد مشکلات اقتصادی برای فعالان این حوزه شده است.

محمدصادق حمیدیان امروز، ۲۹ تیرماه در جلسه مشترک فعالان اقتصادی استان فارس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، بیان کرد: بعضا می بینیم که مجلس قانونی را تصویب می‌کند و آن قانون به مرحله اجرا هم گذاشته می‌شود اما نحوه اجرای آن باعث می شود که آن اثرگذاری که باید در تصمیم گیری ها داشته باشد ندارد.

وی افزود: در کنار این، برخی بروکراسی ها و قوانین دست و پا گیر اداری نیز باعث کُندی روند فعالیت‌های اقتصادی شده و بعضا یک فعال اقتصادی برای تامین یک کالا از خارج با موانع بسیاری مواجه می‌شود و این کار ممکن است او را چندین ماه درگیر کند.

حمیدیان ضمن قدردانی از حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در فارس اظهارداشت: بنا شده که بر روی موضوعات مرتبط با مسائل و مشکلات موجود و دیگر مشکلاتی که پیش روی فعالان اقتصادی استان قرار دارد،اتاق بازرگانی استان کار کارشناسی انجام دهد و پس از آن موارد مطرح شده از سوی اتاق را نمایندگان مجلس دنبال کنند.

سیستم بانکی کشور نیازمند اصلاح است

در ادامه این جلسه رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از بخش‌هایی که بیش از هر کجای دیگر نیاز است که ساختار آن اصلاح شود بانک ها هستند.

سید شمس الدین حسینی افزود: یکی از فصول برنامه هفتم توسعه نیز اصلاح نظام بانکی است و این کار باید حتما انجام شود.

وی گفت: لازم است بحش خصوصی قوانین مزاحم و دست و پاگیر را معرفی کند زیرا معرفی این موارد کمک می کند که اصلاح قوانین با سرعت بیشتری انجام شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه قطعا با تعطیلی پنجشنبه ها مخالف هستم گفت: وظیفه ماست که بگوییم اگر بیش از حد تعطیلی داشته باشیم این منجر به افزایش هزینه تولید می شود و افزایش هزینه تولید هم یعنی تعطیلی بنگاه و تعطیلی بنگاه هم بیکاری نیروی کار را به دنبال دارد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، حسینی افزود: این مساله امروز به بیراهه نیز رفته است و کمیسیون اصلی در بحث تعطیلی کمیسیون اجتماعی است در حالی که ابعاد اقتصادی آن به مراتب بیشتر از ابعاد اجتماعی آن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا