شوراهای فرهنگی دانشگاه‌ها برای آغاز با نشاط سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی کنند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها: گفت آغاز سال تحصیلی جدید، ملاحظات ویژه‌ای دارد و ما باید با برنامه‌ریزی دقیق و فعال کردن شورای فرهنگی در جهت ایجاد نشاط علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها گام برداریم .

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از  سازمان امور دانشجویان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها روز دوشنبه در هفتادوپنجمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور گفت: دانشگاه‌ها مجاهدت‌های فراوانی در سال‌های اخیر داشتند که از جمله مشکلات، شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها و بازگشایی دانشگاه‌ها بعد از دوران کرونا بود.

وی فضای دانشگاه را فضای امید در کشور توصیف کرد و گفت: فضای زیست دانشگاهی باید مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا آسیب‌های مختلفی در فضاهای خوابگاهی داریم؛ همانطور که فرصت‌های خوبی هم وجود دارد و بر این اساس باید شرایط را به سمت کاهش آسیب‌ها پیش ببریم.

رستمی تاکید کرد: آغاز سال تحصیلی جدید، ملاحظات ویژه‌ای دارد و ما باید با برنامه‌ریزی دقیق و فعال کردن شورای فرهنگی در جهت ایجاد نشاط علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها گام برداریم و این امر در زمینه فعال کردن بخش مشاوره مهم است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به ظرفیت حضور دانشجویان خارجی گفت: دانشگاه، فضای مهمی برای دانشجویان ایرانی و بین‌المللی است، اما همان‌قدر که ظرفیت بزرگی برای دانشگاه‌ها با حضور دانشجویان بین‌الملل ایجاد می‌شود باید ارزش آن‌ها را حفظ کنیم، اگر به نحو شایسته نتوانیم دانشجویان خارجی را حمایت کنیم مسئولیت ما چند برابر می‌شود.

وی گفت: حضور دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه‌های ایران و فارغ‌التحصیلی آن‌ها در فضای علمی کشور، این افراد خارجی را به سفیران جمهوری اسلامی در کشورهای خودشان تبدیل می‌کند.

رستمی عنوان کرد: امروز با جریان رسانه‌ای نظام سلطه مواجه هستیم که تلاش می‌کنند کشور را ناتوان و غیرجذاب، با مردمی دور از رفاه، بهداشت و ناراحت جلوه دهند و معرفی کنند. همین که فردی غیر ایرانی وارد کشورمان می‌شود و با حقیقت اینجا آشنا می‌شود، با حیرت به کشور خودش برمی‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا