معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد:
در قانون بودجه ردیف‌های ثابت و مستمر برای رشد علمی پیش‌بینی شود

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مانند آنچه که در تبصره‌های قانون بودجه برای وزارت بهداشت و معاونت علمی ریاست جمهوری پیش‌بینی می‌شود، برای وزارت علوم نیز در نظر گرفته شود تا صرف رشد علمی کشور شود.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، پیمان صالحی گفت: در قوانین بودجه درصدی از مالیات بر دخانیات برای وزارت بهداشت و درصدی از صادرات و گمرک به معاونت علمی اختصاص می‌یابد و بهتر است نظیر این موارد به وزارت علوم نیز اختصاص یابد تا صرف رشد علم و فناوری کشور شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: در قانون تصویب شود که از محل فاینانس به طرح‌های دانشگاه‌ها کمک شود ولی وقتی طرح به مرحله تامین ریالی می‌رسد با مشکل مواجه می‌شود که در این زمینه نیازمند کمک سازمان برنامه و بودجه هستیم .

وی افزود: یکی دیگر از منابع رشد بودجه دانشگاه‌ها توجه به وقف و کمک خیرین است که نسبت به دانشگاه‌های بزرگ دنیا از این لحاظ عقب هستیم.

صالحی با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری با اختصاص 350 همت به دولت از محل صندوق ملی توسعه گفت: در کنار مسائل کشاورزان و پرستاران، دانشگاه‌ها هم فعالیت‌های مهمی دارند که باید حمایت شود و در این راستا وزیر علوم با رئیس جمهور مکاتبه کرده است.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز ظرفیت خوبی برای حمایت از بودجه دانشگاه‌ها دارد اما نکته اساسی این است که اگر می‌خواهیم تعدادی دانشگاه در سطح صد دانشگاه برتر دنیا داشته باشیم، نیازمند سرمایه‌گذاری میلیارد دلاری در این حوزه هستیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا