برگزاری اردوی طرح استعدادیابی «جهادگران فردا» در واحد هنر

اردوی سه روزه آموزشی به عنوان مرحله اول رویداد استعدادیابی «جهادگران فردا» ویژه فرزندان ۱۲ تا ۱۴ سال جهادگران حوزه‌های مختلف جهاددانشگاهی مستقر در استان‌های تهران و البرز در مرکز آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی هنر برگزار شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی هنر؛ مرحله اول طرح «جهادگران فردا» با هدف استعدادیابی فردی – هنری، در قالب اردوی آموزشی سه روزه‌ کارگاه‌های تمرین‌های هنری به همراه ارزیابی روانشناختی همزمان، در روزهای 19 تا 21 شهریور 1403 از ساعت 7:30 تا 16:30و ویژه فرزندان 12 تا 14 سال جهادگران واحدها، سازمان‌ها، مراکز و موسسات، پژوهشکده و پژوهشگاه‌ها و پارک‌های جهاددانشگاهی مستقر در استان‌های تهران و البرز برگزار شد.
در این سه روز، حدود 90 نفر از فرزندان جهادگران در قالب 9 گروه در کارگاه‌های آموزشی ترتیب داده شده شامل: بازی‌های فکری، برنامه‌نویسی با پایتون، تصویرسازی، تکنیک‌های رنگ، داستان نویسی، دکوراسیون داخلی، سفالگری، عکاسی، فن‌بیان، گیاه‌شناسی، مجسمه‌سازی و نمایش خلاق در حضور مربیان مجرب رشته‌های مذکور و روانشناسان ارزیاب، شرکت کردند.
طرح استعدادیابی «جهادگران فردا» با اهدافی همچون آشنایی با ابعاد مختلف هنری در راستای شکوفایی انواع استعدادها (تجسم سازه، ایده‌پردازی، سرعت بالای درک بصری، استعدادهای شنیداری، حافظه طراحی و مشاهده، تشخیص و ادراک رنگ، طراحی بصری، استعدادهای کار با دست و ابزار و … )، رشد خلاقیت و مهارت فردی در بین فرزندان جهادگر، کمک به ارتقای ابعاد مختلف شخصیتی فرزندان، کمک به انتخاب رشته و مسیر درست زندگی مطابق با استعدادها و توانایی های فردی، بالابردن حس خودباری، خودشناسی و رضایتمندی فردی، آشنایی با هنرهای اصیل ایرانی اسلامی و تجربه کار در فضای آموزشی، ایجاد فضای مناسب جهت بروز و ظهور استعداد و کمک به ارتقای ابعاد مختلف شخصیتی به همت جهاد دانشگاهی هنر و با مشارکت دفتر فرهنگی جهادگران برگزار شد.
در ایام برگزاری این رویداد دکتر سیدرضی آقاسیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی، دکتر تیمور مرجانی مدیر کل تعالی نیروی انسانی و توسعه رفاه و سایر مسئولین و همکاران مجموعه جهاد دانشگاهی، با میزبانی امین مختاری رییس جهاد دانشگاهی واحد هنر از مراحل برگزاری این رویداد، بازدید کردند.
شایان ذکر است در مرحله دوم این طرح، از شرکت‌کنندگان آزمون‌هایی به صورت آنلاین و با هدف ارزیابی استعداد، هوش، ویژگی‌های فردی، خلاقیت و… برگزار می شود. در مرحله نهایی نیز ضمن برگزاری جلسات مشاوره‌ با حضور فرزندان و والدین، نتایج تحلیلی مراحل قبلی این رویداد استعدادیابی (خروجی ارزیابی اساتید کارگاه‌ها و روانشناسان ارزیاب در کنار خروجی نتایج آزمون‌های مختلف) در اختیار جهادگران و خانواده ایشان قرار خواهد گرفت. نتایج این طرح به انتخاب رشته، شغل آینده، نقاط ضعف و قوت، علایق و استعدادها و… جهت ترسیم مسیر رشد فرزندان جهادگران جهاددانشگاهی معطوف شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا