بهره‌مندی منتخبین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این دوره یک و نیم برابر دوره‌های قبلی یعنی حدود ۱۷۶ هنرمند در جشنواره حضور داشتند.

به گزارش سینا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خراسانی‌زاده، مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران گفت: این دوره از جشنواره یک فرایند موثق خلق اثر هنری را  در یازده رشته تجسمی رقم زده است و آثار منتخب در دانشکده هنر دانشگاه بجنورد به نمایش درآمده است.

وی در خصوص اتفاقات مهم این دوره از جشنواره افزود: اولین اتفاق این است که وقتی فراخوان جشنواره منتشر شد، علیرغم اینکه در شرایطی بودیم که آیت‌الله رئیسی، شهید شده بودند و در دوره انتخابات بود و چالش‌هایی رقم خورده بود این دوره نصاب درخواست جوانان مشتاق حضور در جشنواره شکسته شد.

خراسانی زاده بیان کرد: در این دوره  هزار و ۲۳۳ نفر متقاضی حضور در این جشنواره بودند و علیرغم تعداد کم داوران جشنواره در قسمت انتخاب منتخبین به دلیل کیفیت بالای آثار ارائه شده با چالش‌ جدیدی روبه‌رو شدند و همین موضوع باعث شد این دوره یک و نیم برابر دوره‌های قبلی یعنی حدود ۱۷۶ هنرمند در جشنواره حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان اجرای رویداد در  سه روز گذشته تمام این ۱۱ کارگاه با حضور هنرمندان جوان ۱۸ الی ۲۵ سال با همراهی و راهبری اساتید کارگاه توانستند اتفاق مبارکی را رقم بزنند که در زمان داوری با این چالش مواجه باشیم که این تعداد برگزیده نسبت به خروجی‌های ارزشمند ناکافی است.

خراسانی زاده تاکید کرد: برای نخستین بار بعد از ۳۰ دوره از برگزاری این جشنواره، بنیاد ملی نخبگان با ما همکاری داشتند و برگزیدگان این دوره از تسهیلات بنیاد بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ در پایان اضافه کرد: در جمع اساتید و داوران این دوره از جشنواره، ۴ استاد از استان میزبان، خراسان شمالی با ما همکاری داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا