موفقیت جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی در جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات

جهاددانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی در دهمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان برگزیده این دوره از جشنواره انتخاب شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی، در مراسم اختتامیه جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات که با حضور مقامات کشوری و فعالان زیست بوم فاوا برگزار شد، جهاددانشگاهی خواجه نصیر به عنوان برگزیده این دوره از جشنواره معرفی شد.

جهاددانشگاهی خواجه نصیر در زمره سازمان های تحقیق و توسعه (Research and Technology Organization) قرار دارد. وظیفه اصلی این سازمان ها در نظام ملی نوآوری، بومی سازی فناوری و الگوسازی در سطح ملی است.

در سی سال گذشته، جهاددانشگاهی خواجه نصیر به بومی سازی و ساخت داخل تجهیزات مخابراتی و تلاش برای رفع نیاز کشور در این حوزه اقدام نموده است. از جمله فعالیت های این سازمان می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

 طراحی، ساخت و بومی سازی فرستنده رادیویی موج متوسط تا توان یک مگاوات با پوشش 90 درصد پهنه کشور

 طراحی و ساخت و بومی سازی فرستنده رادیویی FM تا توان بیست کیلووات با پوشش 65 درصد پهنه کشور

 طراحی و ساخت و بومی سازی سامانه کمک ناوبری بصری فرودگاهی بر اساس استانداردهای FAA و ICAO در صنعت هوایی

 طراحی و ساخت آنتنهای 32 پورت هیبرید نسل پنجم با قابلیت پشتیبانی از TDD-FDD و متشکل از 16 آرایه فازی

 طراحی و ساخت سامانه RRU و BBU

از دیگر دلایل انتخاب جهاددانشگاهی خواجه نصیر به عنوان مجموعه برگزیده در این جشنواره می توان به استمرار فعالیت در توسعه فناوریهای زیرساختی مخابراتی و همچنین توجه به اولویت های شبکه ملی اطلاعات و نیازهای اساسی کشور در این حوزه اشاره کرد. همچنین دستیابی به دانش فنی، طراحی و ساخت آنتن های هیبرید نسل پنجم تلفن همراه نیز از دیگر دلایل انتخاب این مجموعه دانش بنیان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا