ثبت تصویر پلنگ ایرانی در پارک ملی بمو

رییس پارک ملی بمو از مشاهده و ثبت تصویر پلنگ ایرانی در این پارک خبر داد و اظهار داشت : با بهره گیری از تجهیزات نظارتی دید درشب، از یک فرد پلنگ ایرانی تصویربرداری شد.

احمد رستگار امروز، 20 شهریورماه با اعلام این خبر، گفت: این تصاویر در حال گشت و مراقبت های شبانه توسط محیط بان پرتلاش پیمان خوبکار ثبت شده است.

این مقام مسوول، وجود پلنگ در پارک ملی بمو را برآیند فضای مناسب، امنیت زیستگاه و کاهش خطرات و آسیب هایی دانست که زیست این گونه ارزشمند و در معرض انقراض را تهدید می کرد، وجود پلنگ تکمیل کننده بخشی از چرخه زیستی در پارک ملی بمو است و نوید بخش شرایط مناسب برای زیست گونه های حیات وحش قلمداد می شود.

رستگار، توجه به حفاظت مشارکتی و استفاده از توان محیط بانان و جوامع محلی برای مدیریت مناطق محیط زیست را رویکردی برای زیست بهتر و ایجاد امنیت زیستگاه دانست و گفت: پارک ملی بمو نمونه کاملی از حفاظت مناسب گونه های حیات وحش قلمداد می شود و امید است با تداوم این روند شاهد افزایش شمار گونه های در معرض انقراض باشیم.

رییس پارک ملی بمو شیراز برخی از توانمندی ها و قابلیت های تجهیزات فنی محیط بانی موجود در این پارک را برشمرد و اضافه کرد: پارک ملی بمو از پیشگامان استفاده از دوربین های پیشرفته دید درشب ودیگر امکانات نوین پایش شامل پهپاد مجهز به شناسایی انسان به منظور برخورد قاطع با متخلفین و شکارچیان غیرمجاز است، پایش و سرشماری گونه های حیات وحش نیز با بهره گیری از این تجهیزات انجام می شود.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، وی افزود: با جذب حمایت های جوامع محلی و بکارگیری حداکثری نیرو و امکانات در دسترس از هیچ کوششی در جهت صیانت از انفال الهی و حفاظت از محیط زیست کوتاهی نخواهد شد.