سمینار آموزشی اصول نمونه گیری برگزار شد

در راستای استانداردهای آزمایشگاه‌های تشخیص طبی جهاددانشگاهی خراسان رضوی و با حضور کارشناسان مراکز تشخیص طبی و آسیب شناسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، سمینار آموزشی اصول نمونه گیری برگزار شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر محمد قدسی، مدیر مراکز تشخیص طبی و آسیب شناسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی اظهار کرد: این سمینار، در راستای استانداردهای آزمایشگاه های تشخیص طبی سازمان برگزار شد.

وی بیان کرد: برگزاری  این سمینار آموزشی که جزیی از سرفصل‌های تقویم آموزشی مراکز تشخیص طبی و آسیب شناسی این سازمان می‌باشد، با هدف ارتقای دانش پرسنل بخش نمونه گیری برگزار شد.

قدسی افزود:  با توجه به اینکه نمونه گیری و جمع آوری نمونه جزیی از مراحل قبل از انجام آزمایش می‌باشد و روش صحیح نمونه گیری تاثیر مستقیم بر نتایج آزمایش دارد.

به گفته وی، برای جلوگیری از خطاها باید کارشناس نمونه گیری تسلط کامل به شرایط بیمار ، نحوه نمونه گیری، انواع نمونه ها و معیارهای رد نمونه داشته باشد. تا بتواند از بروز خطاهایی که در نتایج آزمایش تاثیر می‌گذارد، جلوگیری نماید.

مدیر مراکز تشخیص طبی و آسیب شناسی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تاکید کرد: نمونه گیری در هر آزمایشگاه یکی از مهمترین بخش‌هاست به طوری که نمونه مناسب، با کیفیت جوابدهی ارتباط مستقیم دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا