دسترسی ۲۰ واحد جهاددانشگاهی به سامانه جامع تسهیلات اشتغال

سرپرست اداره کل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی از دسترسی ۲۰ واحد این نهاد به سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور برای اعطای تسهیلات کارآفرینی خبر داد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی مجتبی ابراهیمی رومنجان  سرپرست اداره کل توسعه کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی در گفت و گو با بازارکار اظهار کرد: در راستای اجرای جزء ۳ بند ب تبصره ۲ قانون بودجه و با ورود نام جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد حامی اشتغال و کارآفرینی به قانون بودجه کشور، فعالیت‌ها و اقدامات مختلفی تاکنون توسط این اداره کل انجام شده است.

ابراهیمی رومنجان  به اقدامات انجام شده دیگر در این اداره کل اشاره کرد و گفت: از اقدامات دیگر این اداره کل تسهیل فرایند اعطای مجوز دوره های آموزشی شغل محور است. در این راستای تاکنون مجوز بیش از ده ها دوره آموزشی شغل محور به واحدهای استانی داده شده است.

سرپرست اداره کل کارآفرینی و اشتغال جهاد دانشگاهی یادآور شد:این پروژه توسط واحد‌های سازمانی جهاد دانشگاهی به صورت ملی در حال اجراست؛ و از مهمترین اقدامات انجام شده ایجاد دسترسی به سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشورhttps://tek.mcls.gov.ir/ برای ۲۰ واحد استانی جهاد دانشگاهی است که با رایزنی و هماهنگی مدیرکل نظارت و هماهنگی طرح‌های کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به انجام رسید.

او افزود: در این سامانه متقاضیان پس از ثبت نام، ارزیابی و تایید صلاحیت لازم در فرآیند اخذ تسهیلات قرار می‌گیرند. بانک‌های مهر ایران و گردشگری به عنوان بانک‌های عامل جهاددانشگاهی جهت ارائه تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان انتخاب و مکاتبات و پیگیر‌های لازم با دو بانک مذکور انجام شده است و به زودی متقاضیان ثبت نام شده پس از طرح مراحل لازم، توسط واحد‌های جهاددانشگاهی سراسر کشور به این دو بانک جهت اخذ تسهیلات معرفی خواهند شد.

به گفته ابراهیمی رومنجان با توجه به بارگذاری گواهینامه‌های مهارتی در مرحله ثبت نام توسط متقاضیان، جهت ارزیابی دقیق افراد، خدمات ” وب سرویس استعلام گواهینامه‌های مهارتی” بر اساس درخواست وزارت اقتصاد با اتصال سامانه رویش جهاد دانشگاهی به سامانه جامع تسهیلات تبصره (۱۸) انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: امید است اجرای موفقیت آمیز این طرح و ارائه تسهیلات هدفمند به متقاضیان به عنوان حلقه مفقوده زنجیره ارزش کسب و کار‌های خرد و خانگی که در طرح‌های ملی (طرح ملی توسعه مشاغل خانگی) جهاد دانشگاهی بسیار مشهود بود؛ منجر به پایدارسازی این مشاغل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا