برگزیدگان برنامه سرمایه‌گذاری بر روی استعدادهای توسعه کسب‌وکار فناورانه

در برنامه حمایت از استعدادهای فناور که با نام «ققنوس» از سال قبل توسط مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی آغاز شد، 580 نفر در این برنامه ثبت نام کردند و 55 نفر انتخاب شدند تا وارد دوره توانمندی شوند. نهایتا بعد از شش ماه در 17 شهریور ماه جاری 9 تیم منتخب معرفی شدند.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، هدف از برگزاری این رویداد، تیم‌سازی استعدادهای برتر و توسعه کسب‌وکارهای فناورانه است و طی آن استعدادهای برتر در حوزه فناوری شناسایی شده و مورد حمایت قرار گرفتند.

رویکرد این برنامه، سرمایه‌گذاری و حمایت از متخصصان دارای پتانسیل تأثیرگذاری بالا، در حساس‌ترین مقطع مسیر رشد فناورانه- نوآورانه آن‌ها (عدم تشکیل تیم و نبود ایده اعتبارسنجی شده) و در نتیجه حمایت از راه‌اندازی کسب‌کارهای نوپای بومی است.

 اولین فراخوان رویداد ققنوس بر پذیرش افرادی فعال در حوزه‌های میکروالکترونیک، هوش مصنوعی، سنسور و حوزه‌های نوظهور در زیست و نانو فناوری متمرکز شد. در این فراخوان، از میان 580 نفر متقاضی حضور در رویداد (36 درصد فارغ‌التحصیل دکتری، 29 درصد دانشجوی دکتری و 35 درصد نیز دانش آموخته یا دانشجوی کارشناسی ارشد)، 55 نفر منتخب وارد فاز اول برنامه شده و 20 تیم تشکیل شد. بدیهی است تمامی افرادی که موفق به اخذ پذیرش در برنامه شدند، فرصت تمرکز بر روی یافتن حداقل یک هم‌بنیانگذار و اعتبارسنجی ایده را داشته است.

در انتهای فاز ابتدایی برنامه، تیم‌ها براساس شاخص‌های تیم، فناورانه بودن محصول انتخابی، نوآوری، امکان‌پذیر بودن توسعه محصول و بازار، ارزیابی شده و براساس نتایج ارزیابی، 9 تیم برتر انتخاب شدند.

در ادامه مقرر است ضمن برگزاری اختتامیه اولین رویداد ققنوس، تیم‌های برتر معرفی شده و این تیم‌ها برای توسعه نمونه اولیه محصولاتشان توسط مرکز توسعه فناوری های راهبردی حمایت شوند.

تیم ریشه (دستیار بانکداری شرکتی)،  تیم های‌تک آیرو (ساخت نازل پاشش سوخت موتور هواپیما)، تیم فناوران میکرونیدل (پچ‌های پوستی مبتنی بر میکرونیدل)، تیم روان‌کار شیمی (تولید ماده افزایه انواع روغن‌های صنعتی)، تیم کیمیا دام گستر (تولید دام‌هایی با توان تولیدی بالاتر در کشور)، تیم آلژیتک (هیدروژل‌های بندآورنده خون‌ریزی)، تیم زیست یار  (تولید آمیزه‌های زیست تخریب پذیر)، تیم ویتروسینک (پنل تشخیص سریع بیماری‌های مقاربتی) و تیم رایبدسونوتک (دارورسانی هدفمند برای درمان بیماری‌های نوروژنیک) تیم های برتر در این رویداد شناخته شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا