رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی معارفه شد

رئیس جدید مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، با حضور مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی و کارکنان این مرکز معارفه شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، مراسم معارفه حسینعلی قبادی رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم با حضور سید احمدرضا خضری مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی و کارکنان این مرکز برگزار شد.

مشاور وزیر علوم در این جلسه، ماموریت‌هایی که بر عهده مرکز جذب اعضای هیئت علمی است را بسیار پر اهمیت اعلام کرد و گفت: در واقع  این مرکز گلوگاه اصلی گزینش شایسته‌ترین افراد برای آموزش و تربیت نسل آینده کشور است و با انتخاب و گزینش عالم‌ترین، معتقدترین و باسوادترین نیروها، کشورمان به جایگاه شایسته علمی خود هدایت می‌شود.

خضری ادامه داد: دانشگاه‌ها سه رکن اصلی دراند که یکی از آنها اعضای هیئت علمی هستند. همان‌ها که مسئولیت تربیت نیروی انسانی متخصص، دانا، مومن، آگاه و متعهد را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی انسانی متخصص برای مدیریت جامعه، شایسته‌گزینی برای نظام آموزش عالی را اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه این مرکز اعلام کرد و گفت: این مهم جز با رعایت دقیق قوانین و مقررات بالادستی ممکن نمی‌شود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه در گزینش اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باید از برخوردهای سلیقه‌ای، حزبی و گروهی اجتناب کرد، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اصولی که ما را به شایسته‌گزینی می‌رساند رعایت حق و عدالت است که رضایت عمومی متقاضیان و ذی‌نغعان را به دنبال خواهد داشت و این مهم در برنامه‌های ارائه شده وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی تأکید کرد: حقوق افراد در این مرکز باید رعایت شود و زمانی که عدالت رعایت شود، همه در برابر آن تسلیم خواهند شد.

مشاور وزیر علوم از زحمات و تلاش‌های دکتر خلج امیرحسینی رئیس سابق این مرکز قدردانی و از دکتر قبادی بابت پذیرش مسئولیت جدید این مرکز سپاسگزاری کرد و گفت: قطعاً نظارت خداوند بر اعمال و عملکرد ما از بالاترین و مهمترین نظارت‌هاست و ان‌شاءالله همگی در برابر خداوند متعال روسفید و سربلند باشیم.

خلج امیرحسینی، رئیس سابق مرکز جذب اعضای هیئت علمی نیز در این جلسه با اشاره به آیه “اقرا بسم ربک الذی خلق” گفت:  دین اسلام و هدایت انسان با دعوت به خواندن و یادگیری آغاز شده است و این بدان معناست که آموزش و یادگیری آنقدر اهمیت دارد که هدایت انسان به سوی عبودیت نیز با دعوت به یادگیری است.

خلج افزود: دانشگاه‌ها پیشران کمال و معرفت هستند و جامعه را به سمت عبودیت و روشنایی راهنمایی می‌کنند. اساتید نیز نقش اساسی و اصلی در این مسیر دارند و انتخاب افراد متخصص و متعهد که در مسیر درستی که خداوند برای انسان نشان داده است؛ قدم بردارند بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: کارهای بسیار خوب و ارزشمندی در طول سه سال گذشته در این مرکز اتفاق افتاده است که مهمترین آن محور دقت و سرعت است که بسیار اهمیت دارد و همچنین تقویت بخش فناوری اطلاعات که از ضروریات است.

حسینعلی قبادی رئیس جدید مرکز جذب نیز در این جلسه ضمن تشکر از اعتماد وزیر علوم به وی گفت: تلاش خواهیم کرد مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی طی کنیم و با بی‌عدالتی مقابله می‌کنیم.

وی تصریح کرد: هفت محور را در سیاست‌های کاری خود دنبال خواهیم کرد؛ 1- قانون‌مداری که منشا اصلی آن قانون اساسی و اسناد بالادستی است. 2- مشورت کارشناسی؛ که اعتقاد دارم با همکاری و کار کارشناسی باید امور را پیش برد.3- شکیبایی همراه با ارزیابی؛ 4_ توجه به آینده‌نگری با تآکید بر استفاده از هوش مصنوعی 5_ حق‌گرایی و نگاه ایجابی داشتن 6-  تعامل دائمی برای بهسازی امور 7_ گوش شنوا و قدرت پاسخگویی بالا داشتن.

قبادی اظهار داشت: اعتقاد دارم اثربخشی مرکز جذب با رعایت هفت محور اعلام شده، اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا