پیشرفت ۸۰ درصدی طرح خط انتقال آب ناحیه صنعتی کوثر جهرم

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از پیشرفت ۸۰ درصدی طرح خط انتقال آب ناحیه صنعتی کوثر جهرم خبر داد و خواستار حمایت مسئولان برای رفع موانع اجرای طرح شد.

به گزارش سینا پرس فارس، مسعود عظیمی امروز، ۱۸ شهریورماه در جلسه با نماينده مردم شهرستان هاي جهرم و خفر در مجلس شوراي اسلامي و رئيس كمسيون عمران مجلس با بيان اينكه بر اساس ماده ۵۴ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و نيز ماده ۸۱ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی برخی از مقررات مالی دولت دستگاه‌های خدمات رسان موظف به تامين خدمات و زيرساخت هاي شهرك هاي صنعتي هستند، گفت: در همین راستا سازمان برنامه و بودجه نیز به استناد مواد قانونی فوق موظف شده که منابع مالی لازم را برای این دستگاه‌های اجرایی تامین کند.

وی ادامه داد: عمل به اين مواد قانوني توسط دستگاه هاي خدمات رسان در استان فارس بخش عمده اي از مشكلات زيرساختي شهرك هاي صنعتي در استان را رفع كند.

عظیمی با بيان اينكه یکی ضرورت هاي اصلي جذب و حمایت از سرمایه گذاران، تامین زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است تا با فراهم کردن حداقل امکانات لازم، شاهد حضور سرمایه گذاران در استان باشیم گفت: در اين زمينه نياز است دستگاه هاي خدمات رسان اهتمام بيشتري به حمايت از توليد و سرمايه گذار داشته باشند.

عظیمی در ادامه با اشاره به ايجاد يك شهرك و دو ناحيه صنعتي در شهرستان هاي خفر و جهرم گفت: شهرک صنعتی جهرم درزمینه زیرساختی و امکانات از وضعیت مناسبی برخوردار است و صنایع مطرحی به ویژه در حوزه تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این شهرک صنعتی به فعالیت می‌پردازند.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فاس اظهار کرد: در شهرک صنعتی جهرم که ۳۹هکتار مساحت دارد، تاکنون ۵۹ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقدشده که از این تعداد ۳۱ واحد بهره‌بردار با اشتغال‌زایی ۶۳۱ نفر در مرحله فعالیت و سایر واحدها نیز در مرحله ساخت‌وساز است.

وي در ادامه از برنامه اين شركت براي تكميل زيرساخت ها در ناحيه صنعتي كوثر جهرم خبر داد و گفت: طرح خط انتقال آب به اين ناحيه صنعتي با توجه به فرسوده بودن خط انتقال قبلي ،با اعتبار 3ميليارد تومان و با پيشرفت 80درصدي در دست اجرا است كه اميدواريم مسولان شهرستان نسبت به رفع برخي موانع و معارضين اجراي طرح اقدام تا اين طرح به زودي به بهره برداري برسد .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس یادآور شد: مناقصه شبکه انتقال برق ناحیه صنعتی کوثر نیز با هدف تامین برق واحدهای موجود در آستانه بهره‌برداری، با اعتبار 25 میلیارد ریال برگزار و پیمانکار عملیات اجرایی طرح انتخاب شده و كه اميدواريم با رفع موانع اجرايي طرح و همكاري منطقه ويژه اقتصادي جهرم اين طرح اجرايي شود.

وی خاطر نشان کرد: در ناحیه صنعتی کوثر جهرم که ۶۷ هکتار مساحت دارد، تاکنون ۲۷ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد ۱۱ واحد بهره‌بردار با اشتغال‌زایی ۱۳۴ نفر در مرحله فعالیت و واحد تولیدی و ۱۶ صنعتی نیز در مرحله ساخت‌وساز است.

عظیمی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده براي راه اندازي ناحیه صنعتی خفر گفت: تاکنون افزون بر 6 میلیارد تومان اعتبار در بخش زیرساختی ناحیه صنعتی خفر هزینه شده است كه تاكنون عمليات زيرسازي و آماده سازي فاز اول شهرك صنعتي و نيز عملیات حفر و تجهيز چاه آب و نیز خط انتقال به طول ۲.۵ کیلومتر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اجراي طرح شبكه داخلي برق و روشنايي ناحيه صنعتي خفر با اعتبار 6 ميليارد تومان خبر داد و گفت:اين پروژه با پيشرفت 70 درصد حال انجام است.

وي با بيان اينكه به محض تامين برق ناحيه صنعتي توسط شركت توزيع برق فارس آماده واگذاري زمين هستيم از نماينده شهرستان هاي جهرم و خفر در مجلس درخواست كرد در اين زمينه پيگيري هاي لازم را انجام دهد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه ناحیه صنعتی خفر در اراضی به مساحت ۵۰ هکتار ایجاد می‌شود، گفت: عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی بصورت فاز‌های مختلف عملیاتی پیگیری می‌شود.

نماينده مردم شهرستان هاي جهرم و خفر در مجلس شوراي اسلامي نیز در اين جلسه بر تكميل زيرساخت ها و آماده سازي ناحيه صنعتي خفر براي واگذاري به متقاضيان تاكيد كرد و گفت: در اين زمينه دستگاه هاي اجرايي نيز بايد نسبت به تامين زيرساختهاي لازم اقدام كنند.

محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به موضوع تامين كسري برق ناحيه صنعتي كوثر جهرم بر تسريع اجراي پروژه برق رساني به اين ناحيه صنعتي تاكيد كرد و گفت:در مذاكره با مديران سازمان گسترس و نوسازي صنايع مقرر شد منطقه ويژه اقتصادي جهرم براي اجراي طرح برق رساني همكاري هاي لازم را انجام دهد .

وي در ادامه با اشاره به اینکه رویکرد مدیران بايد حمايت از اشتغال، تولید و سرمایه گذاری باشد گفت: با تمام وجود در کنار سرمایه گذاران بوده و از آنها حمایت می کنیم.

رئيس كمسيون عمران مجلس با بيان اينكه امروز يكي از مهمترين مسائل استان جذب سرمايه گذار است بر لزوم تغيير نگرش برخي مسولان به موضوع سرمايه گذاري تاگيد كرد و گفت: اين نگاه بايد رويكردي حمايتي داشته باشد تا سرمايه گذار با آرامش و اطمينان به فعاليت بپردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا