برنامه‌های توسعه‌ای کشور باید بر محور خانواده باشند

نماینده ولی فقیه در استان فارس، با تأکید بر اهمیت نهاد خانواده، گفت: برنامه‌های توسعه‌ای کشور باید حول محور تحکیم بنیان خانواده شکل بگیرند.

به گزارش سینا پرس فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز، ۱۶ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز بیان کرد: تنها مسیر سعادت انسان، همراهی با تقوا است. اگر تقوا را از دست بدهیم، نه در این دنیا از زندگی سالم بهره‌مند خواهیم شد و نه در آخرت راه گریزی از عذاب الهی خواهیم داشت.

او در ادامه به اهمیت خانواده و نقش کلیدی آن در سیاست‌های برنامه هفتم توسعه با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: عدم توجه به این سیاست‌ها می‌تواند به تضعیف جامعه و ارزش‌های دینی منجر شود.

امام جمعه شیراز با توجه به وقایع جامعه جهانی، آیاتی از قرآن کریم را به یاد آورد و داستان قوم لوط در سوره هود را مطرح کرد و افزود: گناه بزرگ قوم لوط، کنار گذاشتن ساختار طبیعی خانواده و گرایش به انحرافات بزرگ مانند همجنس‌گرایی بود.

دژکام توضیح داد: این قوم نه تنها این عمل را به عنوان گناه انجام می‌دادند، بلکه آن را به عنوان یک حق و آزادی تلقی می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس هشدار داد که فروپاشی خانواده‌ها می‌تواند به نابودی جامعه و تمدن منجر شود، همانطور که یک سرطان بدن را از بین می‌برد.

امام جمعه شیراز همچنین بر اهمیت پیروی از سیاست‌های خانواده‌محور که توسط رهبر انقلاب ابلاغ شده‌اند، تأکید و اضافه کرد: در جوامع غربی زندگی تنهایی و روش‌های جایگزین برای رفع نیازها رواج یافته و این مسأله باعث فروپاشی خانواده‌ها شده است.

دژکام بر نقش اصلی خانواده در تولید نسل و ایجاد آرامش تأکید و بیان کرد: تقویت خانواده و از بین بردن موانع پیشرفت زنان باید جزو اولویت‌های برنامه‌های توسعه‌ای کشور باشد.

او همچنین نسبت به تبلیغات بی‌حجابی هشدار داد و آن را تلاشی برای نفوذ فرهنگی و تضعیف خانواده دانست و گفت: تفکر غربی هر چیزی را مجاز می‌داند، حتی روابط غیرطبیعی.

در پایان، نماینده ولی فقیه در استان فارس بر ضرورت اتحاد جریان‌های دینی و پیروزی در جنگ ترکیبی علیه دشمنان با توکل بر خدا تأکید کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا