افتتاح 66 پروژه عمرانی به ارزش 12 هزار میلیارد تومان در شیراز

شهردار شیراز از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 66 پروژه به ارزش 12 هزار میلیارد تومان در سی و هفتمین مرحله از جهش عمرانی شهرداری شیراز خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدحسن اسدی، امروز، ۱۵ شهریورماه در مراسم افتتاحیه فاز دوم و سوم بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی که با حضور وزیر کشور برگزار شد، بیان کرد: شورای اسلامی و شهرداری شیراز به منظور ایجاد امید و مطابق با تأکیدات رهبر انقلاب، در سه سال گذشته برنامه‌های زیادی را اجرا کرده‌اند و اکنون در چهارمین سال فعالیت، نتایج این اقدامات محسوس است.

وی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 66 پروژه به ارزش 12 هزار میلیارد تومان در سی و هفتمین مرحله از جهش عمرانی شهرداری شیراز خبر داد و گفت: از جمله این پروژه‌ها، بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی است که به محورهای شیراز-سپیدان و شیراز-یاسوج مرتبط می‌شود. فاز نخست این پروژه به طول 4.4 کیلومتر افتتاح شده و فازهای دوم و سوم نیز به تازگی به بهره‌برداری رسیده‌اند.

شهردار کلانشهر شیراز به نهضت آسفالت و جهش عمرانی در شهرداری هم اشاره کرد و گفت: هر ماه یک پروژه تأثیرگذار به بهره‌برداری می‌رسد.

اسدی خاطرنشان کرد: در یک مرحله از جهش عمرانی در سال گذشته ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه و در دهه فجر بسته ۵۰ هزار میلیارد تومانی افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: هدف‌گذاری ما از دهه فجر سال گذشته تاکنون تعریف بسته ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی است که در هفته دولت امسال رونمایی شد.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری از دهه فجر تاکنون برای بسته 100 هزار میلیارد تومانی است که در هفته دولت معرفی شد، تاکید کرد: امسال سال افتتاح پروژه‌های بزرگ در زمینه‌های عمرانی، حمل و نقلی، زیست محیطی، فرهنگی، گردشگری، شهرسازی و ورزشی خواهد بود و 45 پروژه مهم و تحول‌ساز به‌عنوان بخشی از برنامه راهبردی در حال اجرا و بهره‌برداری است.

اسدی همچنین به تلاش‌های امیدآفرینی اشاره کرد و پروژه‌های مختلفی از جمله تصفیه‌خانه فاضلاب، کارخانه زباله‌سوزی و مسیر دوچرخه‌سواری را به‌عنوان شاخص‌ترین پروژه‌های در حال اجرا یا افتتاح‌شده نام برد.

شهردار کلانشهر شیراز به توسعه خطوط مترو در شیراز پرداخت و گفت: چهار خط مترو فعال است، خط 3 در حال ساخت است، اتصال خط 1 به 4 در حال اجرا و خط 4 نیز در مرحله انعقاد قرارداد است.

وی در خاتمه، همچنین درخواست‌هایی از وزیر کشور برای حل مشکلات مترو و تأمین منابع برای شهرداری مطرح کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا