آمادگی فارس برای اجرای پایلوت قانون مدیریت شهری

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از آمادگی فارس برای اجرای پایلوت قانون مدیریت شهری خبر داد.

سید ابراهیم حسینی امروز، ۱۵ شهریورماه در مراسم آغاز به کار فاز دوم و سوم بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه جایگاه شورا به اندازه‌ای که قانون اساسی تعیین کرده، ارتقاء نیافته است، خواستار اجرایی شدن قانون مدیریت شهری شد که در مجلس شورای اسلامی نیز در حال بررسی است.

او تاکید کرد که اجرای این قانون می‌تواند گام بزرگی در خدمت‌رسانی ایجاد کند.

حسینی، از آمادگی استان فارس و شهر شیراز برای اجرای پایلوت این قانون خبر داد و تأکید کرد که قانون شوراها نیازمند بازنگری اساسی است و مشکلاتی به‌ویژه برای کلان‌شهرها دارد.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تغییرات اساسی در وظایف شهرداری‌ها گفت: انتظار فرهنگی مردم از شهرداری‌ها بسیار بالاست و بر ضرورت احیای معاونت فرهنگی شهرداری‌ها که ذیل چند سازمان تعریف شده باشد در کلان‌شهرهای مشهد، قم و شیراز تاکید نمود.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در سه سال گذشته، هیچ نیروی جدیدی به شورا و شهرداری شیراز وارد نشده و ۷۰۰ نفر بازنشسته شده‌اند. اکنون فرصت مناسبی برای جذب نیروهای جوان، متخصص و متعهد فراهم شده است.

رییس شورای اسلامی شهر شیراز همچنین به کمبود واگن‌های مترو شیراز اشاره و بیان کرد: استقبال مردم از مترو بسیار زیاد بوده و تأمین واگن‌های بیشتر ضروریست.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا