زیرساخت‌های انتقال و توزیع برق در فارس وضعیت قابل قبولی دارد

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس گفت: با همت و تلاش مهندسین و متخصصین داخلی، زیرساخت‌های لازم برای انتقال و توزیع انرژی در سطح استان فارس به شکل قابل توجهی تقویت شده است.

به گزارش سینا پرس فارس، یداله حقیقی امروز، 11 شهریورماه در نشست خبری شرکت برق منطقه ای استان فارس با اعلام این خبر، بیان کرد: تمامی شاخص‌های ارزیابی مربوط به این ادعا مثبت بوده و اقدامات انجام‌شده مورد تایید مراجع ذیصلاح و بالادستی قرار گرفته است.

وی افزود: در زمینه ایستگاه‌های انتقال، فوق توزیع و توزیع، همچنین خطوط انتقال، فوق توزیع و توزیع، فعالیت‌های گسترده‌ای در سطح استان صورت گرفته است. البته، با توجه به اهمیت این زیرساخت‌ها، تعمیرات و نگهداری مستمر آن‌ها همواره در دستور کار قرار دارد.”

مسئول ارشد صنعت برق فارس با تاکید بر اجرای موفق پروژه‌های مختلف در استان، به رغم محدودیت‌های منابع، تصریح کرد: با وجود همه محدودیت‌ها، پروژه‌های بسیاری در استان فارس اجرا شده است که پاسخگوی نیازهای انتقال و توزیع برق در حال حاضر هستند. همچنین، انسجام بسیار خوبی بین ارکان صنعت برق در زمینه انتقال و توزیع برق وجود دارد.

حقیقی در ادامه، به موضوع ناترازی انرژی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: نیروگاه‌های کشور با تمام ظرفیت خود در حال تولید برق هستند و مشکل مدیریت اضطراری بار، ناشی از ناترازی تولید و مصرف برق در سطح کل کشور است و زنجیره انتقال و توزیع برق در استان فارس به صورت کامل و بدون وقفه در حال فعالیت است و هیچ گونه مشکلی در این فرایند وجود ندارد.

رییس شورای هماهنگی مدیران عامل صنعت آب و برق در استان فارس اضافه کرد: مشکل اصلی، عدم توازن میان تولید و مصرف برق در کل کشور است که منجر به مدیریت بار اضطراری برق در برخی مناطق شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس تأکید کرد که این استان با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای استراتژی‌های مختلف، تلاش می‌کند تا اثرات ناشی از ناترازی برق در سطح کشور را در حیطه ی استان فارس به حداقل برساند.

وی در ادامه از همکاری مشترکین به ویژه مشترکین خوش مصرف، صاحبان صنایع و رسانه‌ها تشکر نمود و از تمام مشترکین خواست تا با کاهش حداقل ۱۵ درصدی مصرف برق، شرایطی را فراهم نمایند تا با موفقیت روزهای پیش رو را سپری کرد.

حقیقی با اشاره به افزایش بی‌سابقه مصرف برق در روزهای اخیر، از مشترکین استان فارس درخواست کرد تا با رعایت چند راهکار ساده، از جمله تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ٢٤ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی، استفاده حداکثری از نور طبیعی در روز و موکول کردن مصارف مازاد به بعد از ساعات اوج مصرف (۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳)، در کاهش بار شبکه برق کمک کنند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس تاکید کرد که همکاری مشترکین در این شرایط بحرانی، نقش بسیار مهمی در تأمین پایدار برق خواهد داشت.

وی یادآور شد: شرکت برق منطقه‌ای فارس، با توجه به افزایش دمای هوا و افزایش تقاضا برای برق، تمام تلاش خود را برای تأمین پایدار برق به کار گرفته است. با این حال، همکاری مشترکین در کاهش مصرف برق، می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در گذر از این شرایط داشته باشد.

در پایان، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس از رسانه‌ها درخواست کرد تا با اطلاع‌رسانی گسترده، مشترکین را به رعایت صرفه‌جویی در مصرف برق تشویق کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا