توسعه گردشگری فارس با نقش آفرینی بیشتر بخش خصوصی

معاون استاندار فارس به مناسبت هفته دولت خواستار اعتماد بیشتر به مردم و بخش خصوصی برای حل مشکلات کشور به ویژه توسعه گردشگری استان شد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمد فرخ زاده با اشاره به اصل مترقی ۴۴ قانون اساسی و تاکیدات برنامه های توسعه اول تا هفتم بر مشارکت حداکثری مردمی، تعاونی و بخش خصوصی اظهار داشت وظیفه حاکمیت ریل گذاری و زمینه سازی توسعه پایدار گردشگری بوده و بخش تعاون و خصوصی عامل تحقق آنهاست.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: دولت اختیارات مهم خود را به دو بخش خصوصی و تعاون تفویض و اعطاء کرده و هنر جلب مشارکت و تعاملات با بدنه مردمی و ثروت آفرینی توسط این دو بخش، سازماندهی و افزایش اعتماد و رضایتمندی جامعه و بهره گیری از دانش متخصصین این حوزه ارمغان این اقدام دو سویه خواهد بود.

جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان با تاکید بر نقش کلیدی اتحاد و همدلی در صنوف و انجمن ها و تاثیر آن در موفقیت گردشگری استان اظهار داشت: بر مبنای تعامل و ارتباط تنگاتنگ می‌توان گامهای موثرتر و برنامه های گسترده تری در راستای توسعه گردشگری استان به اجرا درآورد.

به اعتقاد فرخ زاده سهم استان فارس در بدنه مدیریتی کشور خصوصاً وزارت میراث و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صمت بسیار اندک و راضی کننده نیست و این بخش خصوصی است که می تواند نقش مهمی برای تحقق این مهم در کنار دولتها به عنوان مطالبه گران و نیروهای اجرایی ایفا نمایند.

او با اشاره به برخی سودجویی ها و اقدامات خلاف قانون توسط افراد غیر مجاز در صنعت گردشگری اظهار داشت از انجمن ها و اتحادیه ها انتظار میرود با توجه به نقش موثر و کارکرد نظارتی خود، بازوی یاری دهنده دولت در بالابردن استانداردهای ارائه خدمت و حمایت از حقوق عامه مردم، پیگیری شکایات باشند و مانع از رخدادهای غیرقانونی در حوزه گردشگری شوند.

فرخ زاده در پایان با تاکید بر ظرفیت ها و توانمندی های شایسته انجمن ها و صنوف گردشگری استان خاطرنشان کرد پررنگ تر کردن نقش فعالین بخش خصوصی در دستورکار معاونت گردشگری قرار دارد و از دستگاه های اجرایی استان نیز انتظار میرود حداکثر همکاری و تعامل را با آنها داشته باشند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا