نقش ژنها در بیعلاقگی تنبلها به درس و مدرسه
به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه ایالت اوهایو 13 هزار دوقلو را از شش کشور جهان مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند انگیزه یادگیری در 40 تا 50 درصد این کودکان متفاوت بوده و این اختلافات از تفاوت در ساختار دیانای آنها منجر شده است.
این نتیجه برای دانشمندانی که عوامل محیطی مانند خانواده و معلمان مشترک را علت اصلی بیعلاقگی کودکان نسبت به درس و مدرسه میدانستند، بسیار تعجبآور بوده است.
این در حالی است که عوامل محیطی مشترک کمترین تاثیر و ژنتیک بیشترین تاثیر را در ایجاد انگیزه یادگیری کودکان دارد.
به گفته استیفن پترین، دستیار نویسنده این مطالعه نتایج این تحقیق با بررسی دادههایی از کشورها، سیستمهای آموزشی و فرهنگهای مختلف بدست آمده و در تمام موارد این نتیجه صدق میکند.
این یافتهها نشان میدهد قبل از این که والدین، معلمان و کودکان را مقصر بیتوجهی نسبت به درس بدانند کمی بیشتر فکر کنند؛ شاید هیچکس در این مسأله مقصر نباشد.
یافتههای حاصل از این پژوهش در مجله تفاوتهای شخصی و شخصیتی به چاپ رسیده است.
No tags for this post.