تفاهمنامه همکاری میان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و دانشگاه شهید بهشتی

مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و دانشگاه شهید بهشتی به منظور توسعه و تحکیم همکاری ها و فعالیت های علمی و تحقیقاتی و بهره مندی مستمر از خرد جمعی و تجربیات، توانمندی ها و هم افزایی در زمینه فناوری های زیستی تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران – در نشست مشترکی که با حضور سیده مهری حمیدی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از معاونان، مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه و دکتر حسین شاهسوارانی سرپرست مرکز و تعدادی از مدیران  این مرکز در محل مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تشکیل شد؛ ابتدا دکتر حسین شاهسوارانی ضمن عرض خیرمقدم به مهمانان، به توضیحاتی در خصوص سابقه تشکیل مرکز، فعالیتها و پروژه های در دست اجرا و هچنین اهمیت ذخایر ژنتیکی و زیستی در توسعه پایدار کشورها ارائه کرد.

وی افزود: استفاده از فناوریهای پیشرفته در همه زمینه های زیست فناوری نتایج باور نکردنی را رقم زده است. و بسیاری از شرکتها با استفاده از فناورهای زیستی ضمن کمک به  توسعه همه جانبه کشورشان، تولید ثروت بالایی داشتند.

شاهسوارانی بیان کرد: با توجه به پتانسیلهای بالای دانشگاه شهید بهشتی و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران و وجود زمینه های همکاری مشترک بسیار در زمینه پژوهش، آموزش و فناوریهای علوم زیستی با هم اقزایی می توان گامهای خوبی را در این زمینه برداشت.

سرپرست مرکز اذعان کرد: در حال حاضر در دانشگاه پژوهش های خوبی در زمینه گیاهی، علوم سلولی و ژنتیک انجام می پذیرد و کلکسیونهایی وجود دارد که ضمن توسعه، تکمیل و تبادل می توان پروژه های فناورانه و پژوهشی سودمندی را به انجام رساند.

در ادامه دکتر سیده مهری حمیدی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید بهشتی ضمن ابراز خرسندی از شکل گیری و توسعه همکاریهای فی مابین اظهار کرد:  هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه، ایجاد و گسترش زمینه‌ تشریک مساعی و همکاری‌های پژوهشی و آموزشی در زمینه سیاست‌گذاری و مدیریت علم، فناوری ، نوآوری و محصول محور می‌باشد. محورهای متعددی برای همکاری تعیین شد؛ از جمله تعریف و اجرای پروژه‌های پژوهشی مشترک و استفاده از دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه به عنوان همکاران پژوهشی پروژه‌های مشترک.

ایشان اظهار امیدواری کرد؛ این دو مجموعه با توجه به تجارب و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خوب بتوانند پروژه های پژوهشی، آموزشی  و فناورانه خوبی را با استفاده از پتانسیل دانشجویان به انجام برسانند.

همکاری در تدوین و اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک مصوب طرفین؛ همکاری در زمینه امور کارآفرینی، توسعه و انتقال فناوری؛ هدایت و حمایت از پایان نامه های تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در راستای نیازهای تحقیقاتی کشور؛ همکاری در برگزاری سمینار، کارگاه و همایش های علمی مشترک داخلی و بین المللی و برگزاری دوره های تخصصی مشترک در حوزه علوم زیستی در داخل و خارج کشور ؛ استفاده از توان علمی اعضای هیات علمی طرفین؛ در اختیار گذاشتن تجهیزات آزمایشگاهی و فناوری طرفین، حمایت از تجاری سازی و فناوری های نو؛ مشارکت در تولید محصولات مشترک برخی از مفاد تفاهمنامه بود که در این نشست مورد توافق قرار گرفت.

شایان ذکر است، بخش های مختلف بانک سلولهای انسانی و جانوری مورد بازدید معاون پژوهشی دانشگاه شهید بهشتی و هیات همراه قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا