تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت دستیابی به لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به رشد پرشتاب هوش مصنوعی در دنیا هشدار دادند: «اگر به لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی نرسیم ممکن است در دنیا آژانسی برای هوش مصنوعی مثل انرژی اتمی تشکیل دهند و مانع پیشرفت کشور شوند.»

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، روز سه شنبه، ششم شهریورماه در نخستین دیدار مسعود پزشکیان – رئیس جمهور – و  اعضای هیئت دولت چهاردهم که همزمان با هفته دولت صورت گرفت، تاکید کردند: «امروز هوش مصنوعی با شتاب حیرت‌دهنده‌ای پیش می‌رود. در حال حاضر دستگاه‌های مختلف ما، نظامی و غیرنظامی از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند اما این ما را فریب ندهد. در مسئله‌ هوش مصنوعی، بهره‌بردار بودن امتیاز نیست، لایه‌های عمیقی دارد این فناوری باید در آن لایه‌ها مسلط شد. آن لایه‌ها دست دیگران است. اگر شما نتوانید لایه‌های عمیق و متنوع هوش مصنوعی را، این فناوری را تأمین کنید، فردا اینها یک ایستگاهی مثل ایستگاه اتمی، آژانس اتمی درست می‌کنند برای هوش مصنوعی که الان دارند مقدماتش را فراهم می کنند که اگر چنانچه به آن ایستگاه رسیدید باید اجازه بگیرید در فلان بخش از هوش مصنوعی استفاده کنید در فلان بخش دیگر حق ندارید استفاده کنید.»

ایشان با اشاره به تلاش فرصت‌طلبان و قدرت‌طلبان دنیا برای محدود کردن دسترسی دیگر کشورها به برخی حوزه های هوش مصنوعی از طریق ایجاد آژانس هوش مصنوعی بر ضرورت تلاش برای رسیدن به فناوری‌های عمیق و ژرف و دنبال کردن لایه‌های زیرساختی هوش مصنوعی در کشور تاکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا