پیام وزیر علوم به مناسبت روز کارمند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت روز کارمند پیامی صادر کرد.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، حسین سیمایی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت روز کارمند پیامی صادر کرد.

متن پیام سیمایی به شرح زیر است؛

دانش موجب سعادت و سیادت ملت‌هاست. چنین گنجینه گرانبهایی باید به مجاهدت زاده شود و به شفقت مراقبت شود تا یادگاری ارجمند و میراثی عالیقدر در شمار آید. ایرانِ ما سرزمین سعیدِ علم و دیار سربلندِ ستارگانی‌ست که از ازل تا به ابد در منظومۀ معرفت درخشیده‌اند و مرتبت مرجعیت علمی را به نام نامی این جغرافیا افزوده‌اند.

در روزگار ما این عرصۀ خطیر به جِد و جَهد کریمانه‌ای مراقبت می‌شود که مقصد و مقصودی جز ارتقای علمی دانشجویان و اعتلای اجتماعی دانشگاه ندارد. کارمندان کارآمدی که به فضل و فروتنی، قوام و دوام نظام علوم، تحقیقات و فناوری بوده‌اند و به سخاوت از خویش گذشته‌اند تا در هیچ هفت‌خوانی، خدشه‌ای به خدمتی وارد نشود و سرمایه‌های سرافراز علمی این مرز و بوم در سختی صعود، رویینه‌تن باقی بمانند.

خرسندم که آغازین روزهای خدمت این‌جانب، با هفته‌ دولت و روز مبارک کارمند مقارن شده است. ضمن عرض تبریک این روز مبارک به تمامی کارکنان شریف آموزش عالی، آرزومندم که کارمندان خدوم عرصۀ دانش، ایام خدمتگزاری خود را چنان پشت سر بگذارند که به رحمت خداوند و رضایت خلق ختم شود. بر این آرزو و آرمان، از فردوسی حکیم گواهی می‌گیرم که:
اگر دل نخواهی که باشد نژند/ نخواهی که دایم بوی مستمند
چو خواهی که یابی ز هر بد رها/ سر اندر نیاری به دام بلا
بوی در دو گیتی ز بد رستگار/ نکونام باشی بر کردگار
به گفتار پیغمبرت راه جوی/ دل از تیرگی‌ها بدین آب شوی
ترا دین و دانش رهاند درست/ ره رستگاری ببایدت جست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا