جوان ملایری مدال نقره هوش مصنوعی اختراعات جهانی را کسب کرد

حسین شعبانی، دانشجوی دکتری تخصصی الکترونیک دانشگاه شهید چمران اهواز و مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان اهل ملایر، صاحب مدال نقره مسابقات جهانی اختراعات ۲۰۲۴ ژنو در حوزه هوش مصنوعی شد.

شعبانی، جوان نخبه ملایری است که تاکنون بیش از ۱۸ اختراع داشته و مهمترین و شاخص‌ترین آنها، اختراع نخستین دستگاه تصویربرداری فوندوس دیجیتال و آنالایزر خودکار شبکیه چشم مبتنی بر هوش مصنوعی است بابت همین اختراع، موفق به کسب مدال نقره در چهارمین دوره مسابقات جهانی اختراعات ۲۰۲۴ ژنو شد.

فدراسیون جهانی اختراعات هر ساله مسابقه ویژه مخترعین را به‌صورت مجازی در ژنو برگزار می‌کند و شعبانی به عنوان یکی از نمایندگان ایران در بین ۶۰۰ اختراع از ۴۰ کشور جهان در حوزه هوش مصنوعی، مقام دوم را کسب کرد.

مخترعانی از کشورهای ایران، آمریکا، روسیه، کانادا، استرالیا، مراکش، هنگ‌کنگ، چین، مالزی، بریتانیا، لهستان و … در این رقابت جهانی شرکت کردند و مسابقات جهانی اختراعات سوئیس ۲۰۲۴ با حضور بیش از ۴۰ کشور از سراسر جهان و زیر نظر مجمع بین المللی فدراسیون مخترعان (IFIA) به صورت مجازی در ژنو برگزار شد.

این مسابقات برای اعضای فدراسیون بین المللی مخترعان برگزار شد که مخترعین در رشته‌های مختلف از جمله مهندسی، علوم کامپیوتر، کشاورزی و محیط زیست، شیمی و زیست شناسی و پزشکی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا