ایجاد شوراهای صلح و سازش در مساجد فارس برای حل تعارض‌ها

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: در راستای حل تعارضات و اختلافات در جامعه، شوراهای صلح و سازش در مساجد استان فارس ایجاد شده‌اند که با هدف کاهش اختلافات و افزایش همبستگی میان مردم فعالیت می‌کنند

به گزارش سینا پرس فارس، حجت الاسلام والمسلمین حسین امیدی امروز، یکم شهریورماه در گردهمایی بزرگ اصحاب مسجد استان فارس که به میزبانی مسجد جامع شهدای شیراز برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته در مساجد استان فارس، گفت: فعالیت های متنوعی به همت نهاد های امر مسجد در حال پیگیری و اجراست.

وی در ادامه، اجرای طرح احیای محلات مسجد محور شیراز، تبیین سبک دینی در راستای منویات رهبری، طرح امام محله با مشارکت ۷۰۰ نفر از ائمه جماعات را از جمله برنامه ها برشمرد.

امیدی از ایجاد پایگاه های ویژه اوقات فراغت در بیش از یک هزار کانون فرهنگی هنری مساجد استان فارس خبر داد و گفت: در این پایگاه ها نوجوانان و جوانان دختر و پسر در برنامه های ویژه اوقات فراغت تابستان شرکت کرده اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس از ایجاد شوراهای صلح و سازش در مساجد برای حل تعارض ها، انعقاد تفاهم نامه با اوقاف برای اصلاح رویه انتخاب هیئت امنا و اصحاب مساجد، تعریف آئین نامه های گوناگون به مناسبت ها و برنامه های مختلف از دیگر فعالیت های صورت گرفته در خصوص امر مسجد است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس همچنین از برگزاری ۵۰ یادواره شهدا با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری شیراز خبر داد و یادآور شد: تالیف کتاب و پژوهش در حوزه مسجد، آموزش ائمه جماعات با برنامه ریزی برای مبلغان و مبلغات و دیگر ارکان مسجد، تهیه و به روز رسانی آماد مساجد و حسینیه ها، ایجاد اتاق وضعیت مساجد و شبکه سازی مسجد نیز از امور اجرا شده و در حال پیگیری است.

فعالیت ۴۸۲ مسجد پیشران در سطح استان

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس نیز در این گردهمایی گفت: در شهر مقدس قم و در جوار مسجد مقدس جمکران مراسمی ویژه روز جهانی مسجد برگزار شد که طی آن از ۲۳ فعال منتخب استان فارس تجلیل شد که بر افتخارات استان افزودند.

قاسم علیپور خاطرنشان کرد: این منتخبان در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسجد طراز اسلامی به فعالیت پرداخته بودند.

علیپور با بیان اینکه امروز برخی مساجد حال و روز خوبی ندارد، از احیای ۱۰۶ مسجد خبر داد و تاکید کرد: این روند باید ادامه پیدا کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر استان فارس ضمن ارائه گزارش و با اشاره به فعالیت مساجد استان در تقسیم بندی به مساجد غیر فعال، مساجد نیمه فعال، مساجد فعال و مساجد پیشران، گفت: ۴۸۲ مسجد پیشران در سطح استان فارس فعالیت دارند که برنامه های خوبی اجرا می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا