مسجد مرکز جهاد تبیین و مبارزه با استکبار است

تولیت حرم شاهچراغ (ع)، در گردهمایی اصحاب مسجد استان فارس تأکید کرد: مسجد می‌تواند به عنوان مرکز جهاد تبیین و مبارزه با استکبار جهانی نقش‌آفرینی کند.

به گزارش سینا پرس فارس، آیت الله ابراهیم کلانتری امروز، یکم شهریورماه در گردهمایی بزرگ اصحاب مسجد استان فارس که به میزبانی مسجد جامع شهدای شیراز برگزار شد، با تأکید بر اهمیت روز جهانی مسجد و نقش محوری مساجد در فرهنگ اسلامی، اظهار داشت: مسجد، مدرسه و خانواده به‌عنوان سه رکن اصلی، در شکل‌گیری و تثبیت فرهنگ اسلامی نقشی اساسی دارند.

وی با اشاره به جایگاه مسجد در دین مبین اسلام، خاطرنشان کرد: مسجدی که بر اساس تقوا، عشق به پروردگار و توحید به سامان رسیده باشد، یک مسجد انسان ساز در فرهنگ اسلامی است و مرکزی برای مبارزه با ظالمان تاریخ و استکبار جهانی است.

کلانتری افزود: خداوند در آیات 107 و 108 سوره توبه به 2 مسجد طراز اسلامی و طراز کفر اشاره دارد و خصوصیات هریک را برشمرده است و براین اساس مسجد طراز حق و محبوب خداوند و پایه گذاری شده بر اساس تقوا برکات گوناگونی را می تواند به پیرامون خود اشاعه کند و به پایگاه و مرکز نور تبدیل شود.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) به اصحاب و فعالان مسجد توصیه کرد: نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد، همان نکته ای است که مورد تاکید رهبری به عنوان امام مسلمین نیز است و امروز جهاد تبیین حقایق و واقعیت ها واجب، عینی و فوری است و این جهاد بر دوش تک تک انسان های مومن واجب است.

وی بهترین پایگاه برای جهاد تبیین را مسجد دانست و اظهار داشت: یکی از عرصه های بزرگ تبیین عملی دین است که یکی از خلاء های بزرگ عصر ماست و مسجد مرکز جهاد تبیین لسانی و عملی دین و پایگاه اصلی لسانی و عملی معارف انقلاب اسلامی است.

کلانتری خواستار احیای کارکردهای مساجد از سوی متولیان و اصحاب مسجد برای عمل به وظیفه عینی و واجب جهاد تبیین شد و تاکید کرد: عالمان دینی، ائمه جماعات، موذنان، مکبران، اصحاب مساجد اعم از برادر و خواهر همدل شده اند و تلاش می کنند که مسجد در تراز مسجد قرآن باشد تا بتواند به درستی ایفای نقش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا