راه‌اندازی اولین شتابدهنده تخصصی کسب‌وکار با فناوری‌های نوین در فارس

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس از راه‌اندازی اولین شتابدهنده تخصصی کسب‌وکار با تمرکز بر فناوری‌های نوین در استان با هدف تقویت زیست‌بوم دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس، مجید میکائیلی امروز، یکم شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به نقش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در تحقق اهداف علمی انقلاب، به حرکت در مسیر تولید علم بومی و پیشرفت علمی تأکید کرد و گفت: این سازمان با حمایت و مشارکت در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد ظرفیت بازار، کمک به تجاری‌سازی محصولات و ایجاد تحول در محتوای علوم به ویژه علوم انسانی، با استفاده از ظرفیت نخبگان و هسته‌های علمی بسیج، نقشی اساسی در این مسیر ایفا می‌کند.

او به نیازهای زیست‌بوم دانش‌بنیان استان فارس اشاره کرد و از تشکیل شورای هماهنگی اقتصاد دانش‌بنیان استان، راه‌اندازی سامانه و بانک اطلاعات نیازهای فناورانه و همچنین اولین شتابدهنده تخصصی کسب‌وکار با فناوری‌های نوین در استان با هدف تقویت زیست‌بوم دانش‌بنیان خبر داد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس از ایجاد و به‌روزرسانی بیش از ۴۵ کارگروه خانه نخبگان در سراسر استان فارس با هدف احصا و حل مسائل در پنج حوزه صنعت، کشاورزی، عمران، گردشگری و سلامت خبر داد و گفت: در راستای جهت‌دهی پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی به سمت نیازهای استانی و منطقه‌ای و مطالبه‌گری از نهادها و دستگاه‌ها برای اجرای تکالیف قانونی، نیز اقداماتی انجام شده است.

طرح شهید شهریاری؛ مدل نوین تعامل بسیج با کارفرمایان در حل مسائل تحقیقاتی

او به طرح مسئله‌محور “شهید شهریاری” اشاره کرد و اظهار داشت: در این طرح، بسیج به ساماندهی شبکه عظیم بسیج مردمی حول مسائل انقلاب اسلامی با ۲۰ درصد حمایت و ۸۰ درصد منابع کارفرمایان تحقیقاتی پرداخته است. نهایی سازی مسئله با کارفرما، اعلام مسئله به شبکه و دریافت پیشنهادات، ارزیابی تیم ها و پیشنهادات در هسته دانا با حضور کارفرما و بستن قرارداد با تیم انتخاب شده، هدایت و نظارت با حضور کارفرما و در نهایت انعقاد قرارداد کارفرما با بسیج علمی در این طرح انجام می شود.

میکائیلی با اشاره به اجرای طرح‌های نیازمحور “باقرالعلوم” و نخبه‌پروری “شهید احمدی روشن”، اظهار کرد: این طرح‌ها با هدف تربیت و توانمندسازی نخبگان و شناسایی و حل نیازهای فناورانه صنایع استان طراحی شده‌اند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس، اضافه کرد: در طرح نیازمحور باقرالعلوم، بسیج با استفاده از ظرفیت اقشار مختلف، نیازهای فناورانه صنایع را شناسایی کرده و با ایجاد هسته‌های فناور، این نیازها را تا مرحله دانش‌بنیانی توسعه می‌دهد.

میکائیلی؛ همچنین درباره طرح نخبه‌پروری “شهید احمدی روشن” توضیح داد: این طرح با همکاری معاونت علمی، پژوهشی و فناوری بسیج، بنیاد ملی نخبگان، و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای شناسایی و حمایت از مجموعه‌های نخبه‌پرور فعالیت می‌کند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس اضافه کرد: طرح نخبه‌پروری “شهید احمدی روشن” با برگزاری همایش‌ها و دوره‌های توانمندسازی، به دنبال رشد کیفی و کمی، هویت‌بخشی و ایجاد شبکه‌های ارتباطی بین مجموعه‌های نخبه‌پرور و انگیزه‌بخشی به مجموعه‌های مردمی نوپا و بالغ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا