رئیس جهاد کشاورزی فارس خبر داد:
افتتاح 49 طرح عمرانی و اشتغالزای بخش کشاورزی فارس در هفته دولت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افتتاح و بهره‌برداری 49 طرح عمرانی و اشتغالزای بخش کشاورزی در ایام گرامیداشت هفته دولت خبر داد و گفت: این طرح‌ها در هفت زیربخش و با سرمایه‌گذاری بالغ بر سه هزار و 746 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

مجتبی دهقان پور امروز، 31 مردادماه با بیان اینکه 22 طرح عمرانی و 27 طرح اشتغالزا در مدت مذکور به بهره برداری خواهد رسید، بیان کرد: با افتتاح این طرح ها برای بیش از 270 نفر به صورت مستقیم و هزار و 817 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی می شود و دو هزار و 463 خانوار از مزایای این طرح ها بهره مند خواهند شد.

به گفته وی، طرح‌های عمرانی قابل افتتاح بخش کشاورزی استان فارس شامل هشت طرح در زیربخش آب و خاک، 11 طرح در حوزه امور عشایر، یک طرح در حوزه تعاون روستایی و دو طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از مجموع 417 میلیارد و 600 میلیون ریال سرمایه گذاری در طرح های عمرانی، مبلغ 13 میلیارد ریال در زیربخش آب و خاک و 30 میلیارد ریال در حوزه تعاون روستایی به صورت سرمایه گذاری شخصی هزینه شده است و مبلغ 23 هزار و 424 میلیارد ریال به صورت بلاعوض از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

دهقان پور به طرح‌های اشتغالزای هفته دولت اشاره کرد و افزود: 16 طرح در زیر بخش تولیدات گیاهی، 10 طرح در زیر بخش صنایع تبدیلی و غذایی و یک طرح در زیر بخش تولیدات دامی آماده افتتاح است که مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای آن‌ها سه هزار و 328 میلیارد و 400 میلیون ریال برآورد می‌شود.

وی به بیان محل تامین هزینه طرح های مذکور پرداخت و گفت: مبلغ 9 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، مبلغی بالغ بر هزار و 76 میلیارد ریال به صورت تسهیلات بانکی و دو هزار و 243 میلیارد ریال به صورت خودیاری در این طرح ها سرمایه گذاری شده است.

رییس جهاد کشاورزی استان فارس یادآور شد: برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت سال 1403 از دوم شهریور ماه در سرتاسر استان پهناور و زرخیر فارس آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا