استاندار فارس خبر داد:
بهره‌برداری از ۹۸۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۶ هزار میلیارد تومان در فارس

استاندار فارس از بهره برداری ۹۸۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۶ همت در آستانه هفته دولت خبر داد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۳۱ مرداد و در آستانه هفته دولت، در نشست خبری ضمن گرامی‌داشت یاد شهیدان رجایی باهنر و شهید خدمت آیت الله رئیسی، به بیان دستاوردها و پروژه‌های هفته دولت پرداخت.

وی افزود: در هفته دولت سال گذشته، به دلیل همزمانی با دومین سفر هیئت دولت سیزدهم به استان فارس، بهره‌برداری از پروژه‌ها انجام شد اما افتتاح رسمی آن‌ها به زمان حضور وزرا در سفر دوم موکول گردید. در هفته دولت سال ۱۴۰۳، ۹۸۳ پروژه به ارزش تقریبی ۲۶ هزار میلیارد تومان در استان فارس به بهره‌برداری خواهد رسید و به مردم این استان تقدیم می‌شود. اما ممکن است مراسم رسمی افتتاح این پروژه‌ها به بعد از استقرار وزرای دولت چهاردهم موکول شود.

استاندار فارس ادامه داد: این پروژه‌ها در حوزه‌هایی مانند تأمین آب آشامیدنی، جاده‌های اصلی و فرعی، راه‌های روستایی و عشایری، بهداشت و درمان، فضاهای آموزشی و فرهنگی، امور برق، پروژه‌های صنعتی و کشاورزی، عمران شهری و روستایی، امور ورزشی، مسکن و سایر پروژه‌های زیرساختی و رفاهی در استان فارس افتتاح خواهد شد.

استاندار فارس به پروژه‌های شاخص هفته دولت امسال در استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تبدیل بنزین پالایشگاه شیراز به یورو ۴ با اعتبار بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان، احداث باند بزرگراهی جهرم لار با ۱۰۰۰ میلیارد تومان، مجتمع مرغ گوشتی سالیذ با ۱۰۰۰ میلیارد تومان در شهرستان مرودشت، سد تنگ خمار در شهرستان فسا با اعتبار ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، شهرداری شیراز با اعتبار ۲۰۹ میلیارد تومان، ۳۰ مرکز درمانی جامع خدمات سلامت با اعتبار ۱۳۷ میلیارد تومان، تصفیه خانه زرقان با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان، پست برق داراب با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان، بیمارستان ۳۲ تخت خوابی بختگان با اعتبار ۶ میلیارد و ۹۷ میلیون تومان، احداث ۱۳ زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان، آبرسانی به صدرا با اعتبار ۹۵ میلیارد تومان، احداث پست برق سفیر در شیراز با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان و تکمیل تصفیه خانه کازرون با ۱۶ میلیارد تومان اعتبار از شاخص‌ترین پروژه‌های هفته دولت امسال محسوب می‌شود.

کاهش ۳۰ درصدی سوانح ترافیکی در فارس

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تصادفات پرداخت و بیان کرد: بر اساس گزارش‌ها، تا پایان تیر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، سوانح ترافیکی در استان ۳۰ درصد کاهش یافته است. اما با این حال، از نظر ما مرگ حتی یک انسان هم غیرقابل قبول است. بنابراین، باید تلاش‌های بیشتری انجام دهیم تا بتوانیم این آمار را به میزان‌های بسیار کمتری کاهش دهیم.

وی در رابطه با قطع برق نیز گفت: مشکل قطعی برق مشکلی ریشه‌ای است و هیچ راه حلی جز اصلاح مسیر مصرف برای آن وجود ندارد چرا که هرچه تولید داشته باشیم باز هم مصرف افزایش می‌یابد لذا باید بهره‌وری را افزایش و اصلاح مصرف را در دستور کار قرار دهیم پس نقش شما اصحاب رسانه در این زمینه پررنگ و غیر قابل انکار است.

نماینده عالی دولت در فارس در ادامه در پاسخ به الحاق فاز دوم گویم نیز گفت: قبلاً یک محدوده‌ای از این منطقه به شهر شیراز اضافه شده اما درخواست ساکنین اضافه شدن محدوده دیگری هم هست که فرایند خاصی دارد و باید موافقت‌های دستگاه‌های ملی را اخذ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا