آغاز فرآیند انتخاب و داوری ۷۰۰ تیم در بخش ملی نخستین المپیاد آموزش هنر

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری گفت: با پایان رقابت بخش آموزشگاهی و استانیِ نخستین المپیاد ملی آموزش هنر، فرآیند انتخاب و داوری ۷۰۰ تیم راه یافته به بخش ملی المپیاد آغاز شد.
به گزارش سینا، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی وآموزش‌های هنری اعلام کرد: با پایان رقابت بخش آموزشگاهی و استانی، فرآیند انتخاب و داوری ۷۰۰ تیم راه یافته به بخش ملی نخستین المپیاد آموزش هنر آغاز گردید.

اسماعیلی افزود: با پایان بخش آموزشگاهی المپیاد ملی آموزش هنر، فعالیت ستاد‌های استانی المپیاد و فرآیند داوری و انتخاب برترین تیم‌های استانی و برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی و اجرا‌های صحنه‌ای تئاتر و موسیقی انجام شد و تیم‌های منتخب استانی به بخش ملی معرفی شدند.

وی سپس با اشاره به روند اجرایی المپیاد افزود: نخستین المپیاد ملی آموزش هنر ابتدا در سطح درون آموزشگاهی برگزارشده و سپس تیم‌های منتخب آموزشگاهی به صورت استانی رقابت نمودند و تیم‌های متنخب استانی بر اساس نظر داوران استان‌ها به بخش ملی راه یافته و رقابت در سطح ملی برگزار خواهد شد که در واقع این رقابت‌ها به صورت لیگ قهرمانی برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به ملاک انتخاب تیم‌های برگزیده گفت: انتخاب اعضای تیم‌های آموزشگاهی براساس سطح مهارت، تخصص و توانمندی‌های هنری بدون محدودیت سنی است که در رشته‌های هنر‌های تجسمی (نقاشی، گرافیک، طراحی)، هنر‌های نمایشی (تئاتر صحنه‌ای)، موسیقی (موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی)، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق) به صورت تیمی به رقابت می‌پردازند.

اسماعیلی گفت: هم اکنون ۷۰۰ تیم منتخب از سوی ستاد‌های استانی به ستاد ملی المپیاد معرفی شده است که فرآیند انتخاب و داوری این تیم‌ها آغاز گردیده و در نهایت تیم‌های راه یافته به رقابت نهایی المپیاد آموزش هنر در اواخر شهریور ماه انتخاب می‌شوند.

شایان ذکر است: بخش ملی المپیاد در شهریورماه و مراسم اختتامیه المپیاد ملی آموزش هنر در ۲۸ تا ۳۰ شهریور ماه سالجاری برگزار می‌شود و سازمان اجتماعی کشور، وزارت کشور، دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد‌های اجرایی استان‌ها، انجمن‌های هنری برخی از نهاد‌هایی هستند که در برگزاری این المپیاد مشارکت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا