اولین رویداد ملی دانشگاه آینده با حضور مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری رویداد ملی دانشگاه آینده طی روزهای ۱۷ لغایت ۱۹ شهریورماه سال جاری در تهران خبر داد.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، محمدمهدی ذوالفقارزاده با اعلام این خبر گفت: با توجه به نقش و کارکرد نهاد دانشگاه در افق تمدنی کشور و اثربخشی حوزه فرهنگ در نظام دانشگاهی، این رویداد طرح ریزی شده است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان این مطلب که ترسیم تصویر دانشگاه مبتنی بر اهداف، رویکردها و الزامات چهل واره دوم انقلاب اسلامی ضروری است، خاطرنشان کرد: در همین راستا بازاندیشی و اصلاح رویه‌های حکمرانی و سیاستگذاری نظام دانشگاهی ضرورتی انکار ناپذیر است.

ذوالفقارزاده در ادامه با اشاره به نقش مدیران فرهنگی و اجتماعی در این فرآیند گفت: مدیران فرهنگی و اجتماعی و مدیران برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها به عنوان حلقه واسط میان نظام تصمیم گیری و مدیریت دانشگاه با دیگر ارکان آن از جمله دانشجویان امکان نقش آفرینی مهمی را دارند. لذا در برنامه‌ریزی این رویداد، مدیران فرهنگی اجتماعی و نیز مدیران برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مخاطب قرار گرفتند.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی ادامه داد: بنا داریم تا این رویداد را به صورت کاملاً تعاملی و با مشارکت مؤثر شرکت کنندگان اجرا کنیم چرا که بر این باوریم خط مشی‌گذاری در این زمینه به صورت از بالا به پائین و به اشکال رایج امکان پذیر نیست. لذا همراهی و مشارکت مدیران فرهنگی دانشگاه‌ها در قالب کارگاه‌های تعاملی و آینده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 وی شناخت وضع موجود، آگاهی از روندها و مهمترین نیروهای پیشران محیطی نظیر تغییرات فناورانه و هوش مصنوعی، شناخت انتظارات و تغییرات دانشجویان، آشنایی با تجربیات دانشگاه‌های سایر کشورها و بهره‌گیری از این تجارب را از جمله موضوعاتی برشمرد که در این رویداد مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

ذوالفقارزاده در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری این رویداد در قالب کارگاه‌های تعاملی بر اساس اولویت‌های مطرح شده در یک فرایند روش‌مند و علمی تحت عنوان نیازسنجی آموزشی صورت گرفته از سوی مدیران حوزه فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده است. این نیازسنجی سال گذشته توسط دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در سطح دانشگاه‌ها هم برای مدیران و هم برای یاوران علمی صورت گرفت.

گفتنی است مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها می‌توانند جهت ثبت نام و شرکت در این رویداد به صفحه Farakhan.dmsrt.ir در سامانه فرنما مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا