رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس مطرح کرد:
لزوم توجه به زیرساخت‌های فرهنگی در طرح‌های مسکن و شهرسازی

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس بر ضرورت توجه به مساجد و زیرساخت‌های فرهنگی در نظام شهرسازی تأکید کرد و گفت: مسجد باید محلی برای حل مشکلات و جلسات مردمی باشد.

به گزارش سینا پرس فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی امروز، 30 مردادماه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مساجد که در استانداری فارس برگزار شد، بیان کرد: در روز پنجشنبه این هفته، برابر با اول شهریورماه، اجلاسیه مساجد استان فارس با حضور ائمه جماعات شهرستان‌ها، فعالان کانون‌های فرهنگی مساجد، خیرین و ۸۰۰ نخبه مسجدی برگزار خواهد شد. در این مراسم، کتاب «مسجد تراز» نیز رونمایی می‌شود.

وی افزود: در استان فارس حدود ۵ هزار مسجد و حسینیه وجود دارد که ۳۰۸ مسجد در شیراز و ۴۱۳ مسجد در شهرستان‌های فارس شناسایی شده است. همچنین ۱۳۰۰ کانون فرهنگی در استان فعال است که ۲۸۰ مورد از آنها در شیراز قرار دارند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تقویت مساجد بین راهی و اماکن استراحتی تأکید و اضافه کرد: برنامه‌های مساجد باید با روحیه افراد سازگار باشد تا جذب بیشتری داشته باشند.

امیدی همچنین به نقش برخی مساجد در درآمدزایی و اقدامات جهادی برای محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: برخی مساجد با ایجاد محیط‌های ورزشی توانسته‌اند جوانان را جذب کنند و ارتباط میان مسجد و مدرسه را تقویت کنند.

وی از تخصیص ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه از سوی شهرداری شیراز از محل سه درصد از اعتبارات عمرانی شهرداری شیراز برای طرح مسجد‌محوری خبر داد و خاطر نشان کرد: برای مدیریت و تخصیص عادلانه این بودجه، یک مرکز ناظر و مشاوره ایجاد شده است.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس در ادامه بر ضرورت توجه به مساجد و زیرساخت‌های فرهنگی در نظام شهرسازی تأکید کرد و تصریح کرد: مسجد باید محلی برای حل مشکلات و جلسات مردمی باشد.

امیدی از شورای صلح و سازش به عنوان نهادی فعال در مساجد یاد کرد و اظهار کرد: 80 شورای صلح و سازش در مساجد استان فعال است که این شوراها توانسته با مداخله به موقع به حل مشکلات محلات و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قصاص و پرونده‌های مالی کمک کند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس در پایان به برنامه‌هایی برای احیای مساجد قدیمی و تقویت مساجد نیمه فعال استان فارس اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا