گفتگوی مدیران سینمای ایران و روسیه درباره جشنواره فیلم خزر

با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، نشست برخط تمهیدات برپایی نخستین جشنواره فیلم خزر با حضور مدیران سینمای ایران و روسیه برگزار شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با هماهنگی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، نشست برخط تمهیدات برپایی نخستین جشنواره فیلم خزر با حضور محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی کشورمان، مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو، دیمیتری داویدنکو، رئیس دپارتمان سینما و توسعه دیجیتال و آنتون کوزنتسوف، معاون دپارتمان روابط خارجی وزارت فرهنگ روسیه برگزار شد.

خزاعی، رئیس سازمان سینمایی با اشاره به توافقات صورت گرفته در جلسه بهمن ماه گذشته در تهران با حضور رئیس دپارتمان سینما و توسعه دیجیتال روسیه و مسئول سینمای کشور ترکمنستان درباره برگزرای دومین نشست شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم خزر، خواستار تسریع در تدوام همکاری‌ها در این زمینه و برپایی دومین نشست این شورا شد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده بین وزارت فرهنگ کشورمان و وزارت فرهنگ روسیه دربار همکاری‌های سینمایی در سال 1401 این سند را پشتوانه مناسبی برای توسعه این همکاری‌ها به ویژه در زمینه تولید مشترک و اکران سینمایی دانست.

احمدوند، رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه نیز، ضمن مروری بر سوابق همکاری‌های دو کشور در حوزه سینما در سنوات اخیر بر لزوم اجرای مصوبات جلسات پیشین شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم خزر و تعهدات طرفین درخصوص سازماندهی اقدامات مربوط به برگزاری جشنواره فیلم خزر تأکید کرد.

داویدنکو، رئیس دپارتمان سینما و توسعه دیجیتال وزارت فرهنگ روسیه ضمن بیان نکاتی در خصوص موافقت این کشور با حضور در جشنواره فیلم خزر، خواستار بررسی سند ارسالی از سوی روسیه برای تولید مشترک به سبب بهره‌مندی از امکانات و جلب حمایت و مشارکت همه‌جانبه نهادهای روسی شد.

آنتون کوزنتسوف، معاون دپارتمان روابط خارجی وزارت فرهنگ روسیه نیز ضمن برشمردن برخی اقدامات صورت گرفته در خصوص برگزاری جشنواره سینمایی خزر ابراز امیدواری کرد با توجه به ریاست روسیه بر بریکس و حضور همه کشورهای حوزه خزر در مجمع فرهنگی سن‌پترزبورگ که در شهریورماه برگزار می‌شود، بتوان تصمیم‌گیری نهایی برای آغاز اقدامات را به انجام رساند.

در ادامه این نشست، درباره توافق بر اعلام زمان دقیق برگزاری اولین جشنواره فیلم خزر گفت‌وگو شد و تعیین زمان برگزاری توسط طرف ایرانی به میزبانی کشورمان در دستور کار قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا