حمایت معاونت علمی از توانمندسازی مدیران تحقیق و توسعه در قالب شبکه ملی

معاون سیاست گذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در دومین مجمع شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری کشور گفت: هدف اصلی این شبکه، حمایت از مدیران تحقیق و توسعه به عنوان رهبران نوآوری در بخش صنعت است.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مهدی الیاسی در دومین مجمع شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری کشور گفت: هدف اصلی این شبکه، حمایت از مدیران تحقیق و توسعه به عنوان رهبران نوآوری در بخش صنعت است تا با پشتوانه این شبکه بتوانند با قدرت، مدعی تامین مالی پروژه های تحقیق و توسعه از رهگذر حمایت های دولتی شوند.

 وی ادامه داد: در مسیر حمایت از مدیران تحقیق و توسعه، برنامه های مختلفی را در نظر داریم و می کوشیم تا بخش های تحقیق و توسعه شرکت ها را با بدنه ارزیابی معاونت در ارتباط مستمر قرار دهیم.

به گفته او، برنامه دیگر شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه، توانمندسازی خود مدیران است و در این فضا، توانمندسازی‌هایی از جنس آینده نگاری، توانمندسازی تخصصی و حتی وصل کردن شبکه دانش بنیان به شرکت ها و افراد کلیدی اکوسیستم را در دستور کار داریم.

 گفتنی است رویکرد اصلی معاونت علمی‌، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در راه‌‌اندازی شبکه ملی مدیران تحقیق‌وتوسعه و نوآوری کشور، تعریف پروژه‌های تحقیق‌وتوسعه مأموریت‌گرا، تأمین مالی و اجرای پروژه‌های شبکه‌سازی و تأمین زیرساخت‌های مشترک تحقیق‌وتوسعه صنعتی، توانمندسازی فردی، ارتقای دانش و مهارت‌های افراد مؤثر در تحقیق‌وتوسعه و تقویت نهاد تحقیق‌وتوسعه در شرکت‌هاست تا در نهایت شاهد رشد شاخص برد از 0.3 درصد به 0.5 درصد در مدت دو سال باشیم.

دومین مجمع شبکه ملی مدیران تحقیق و توسعه و نوآوری کشور همراه با نمایشگاه جانبی آن با حضور جمعی از مدیران معاونت علمی، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت عتف، وزارت صمت و همچنین، جمعی از مدیران تحقیق و توسعه برجسته و منتخب شرکت‌های دارای واحدهای تحقیق و توسعه  فعال، ۲۹ مردادماه 1403 در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا