کاهش جایزه روستاآزاد از ۶۰ به ۱۰ سکه !

در حالی که دکتر دهقانی فیروزآبادی، معاون سابق علمی و فناوری رئیس‌جمهور جایزه روستاآزاد را ۶۰ سکه اعلام کرده بود، در دومین جلسه کمیته تخصصی دیپلماسی نخبگانی، این میزان جایزه ۱۰ سکه اعلام شد.

به گزارش سینا، سید محمدصادق امامیان، عضو شورای سیاست‌گذاری جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد در دومین جلسه کمیته تخصصی «دیپلماسی نخبگانی» جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد اظهار کرد:  اعضای شورای سیاستگذاری جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد درنظر دارند اولین دوره برگزاری این جایزه را همزمان با دومین سالگرد مرحوم روستاآزاد برگزار کنند. نخستین دوره جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد، ۱۹ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شیوه انتخاب نامزدهای این جایزه با بیان اینکه تجربه ثابت کرده که نامزدشدن و خوداظهاری افراد و مجموعه‌های مختلف برای نخستین دوره هر جایزه‌ای چندان ثمربخش نیست و باید افرادی به عنوان برگزیده معرفی شوند، ادامه داد: کمیته‌های تخصصی جایزه روستاآزاد می‌توانند نقش مؤثری در معرفی نامزدهای این جایزه داشته‌باشند.

امامیان با بیان اینکه جایزه روستاآزاد ۴ محور «فناوری حکمرانی»، «دیپلماسی نخبگانی»، «نوآوری سیاستی» و «فناوری حکمرانی» را برای اعطای جایزه در کانون توجه قرار داده‌ است، یادآور شد:  اعطای جایزه به افراد ایرانی و نهادها در کانون توجه قرار دارد. بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری، ۱۰ سکه بهار آزادی برای هر یک از محورهای جایزه در نظر گرفته‌ایم.

مجید افشانی، مدیر بین‌الملل اندیشکده حکمرانی شریف نیز در این نشست اظهار کرد: اعطای جایزه روستاآزاد با چالش‌هایی مواجه است. به طور مثال، شرکت‌ها و مجموعه‌های فعالی در کشور حضور دارند که در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند، اما تمایلی به مطرح شدن نام خود ندارند. اگرچه شرکت‌هایی از این دست می‌توانند جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد را از آن خود کنند، اما معرفی این شرکت‌ها می‌تواند سبب بروز مشکلاتی برای آنها شود.

به نقل از دبیرخانه جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد، وی گفت: حکمرانی با مردم ارتباط بسیار مهمی دارد و حکومت‌ها باید بدانند که بدون سبک‌های بروز جهانی نمی‌توانند حکومت کنند.

افشانی درباره نامزدهای محور «دیپلماسی نخبگانی» جایزه فناوری و حکمرانی روستاآزاد، تصریح کرد: افراد غیردولتی و کنشگرانی که در عرصه بین‌المللی در خصوص ترویج فعالیت‌ها و سیاست‌های کشور فعالیت می‌کنند، می‌توانند به عنوان نامزد اعطای جایزه معرفی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا