توجه به زیرساخت‌های حوزه بهداشت و سلامت در پروژه‌های محرومیت‌زدایی

به گفته رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز؛ بخش‌های مختلف محرومیت‌زدایی با پروژه‌های کوچک آغاز شده است و قطعاً هدف از انجام این پروژه‌ها توجه به زیرساخت‌های بهداشتی و سلامتی کلان‌شهر شیراز است.

عملیات لوله‌گذاری هدایت آب‌های سطحی محور بنی‌هاشمی و سنگ‌فرش خیابان تختی مقصد بیستمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس بود.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد شامگاه گذشته، 27 مردادماه در این بازدید که مهمان مدیریت شهری بود، اظهار کرد: امروز به‌رسم ادب و احترام به خدمت مردم شهر شیراز رسیدیم تا از کارگران و صبوری مردمی که دست‌به‌دست هم دادند تا شهر شیراز را به شهرت جهانی برسانند، دست‌بوسی کنیم.

ابوالقاسم رضایی ادامه داد: شهر شیراز برای تمامی مردم جهان است و قطعاً شیراز محلی برای زیبایی‌ها و خون گرمی‌ها بوده است.

به گفته وی؛ ما وظیفه‌داریم امنیت در شهر را تأمین کنیم همچنین تمامی ما سرباز شما هستیم.

رضایی بابیان اینکه ما به شهرداری شیراز افتخار می‌کنیم که در این چند سال با افتخاراتی فراوان توانستند اقدامات خوبی را برای مردم انجام دهند، تصریح کرد: این اقدامات باعث امید و نشاط مردم می‌شود و در آینده شهر شیراز به جایگاه اصلی می‌رسد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مردم کلان‌شهر شیراز با تصریح اینکه در آزمون‌های ارتش بیش از چندین دوره برگزار می‌کنیم تا این اقدامات می‌تواند باعث دفاع ارتش جمهوری اسلامی برای شما باشد، تأکید کرد: درود می‌فرستم به همه شما کارگرانی که به‌صورت شبانه‌روزی برای مردم کار می‌کنید تا به‌خوبی به مردم خدمت‌گذاری کنید.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به آثار این بازدید اظهار کرد: هرچه بیشتر به سمت بازدیدهای شبانه می‌رویم برکات این بازدیدها افزایش می‌یابد.

سید ابراهیم حسینی افزود: حضور بزرگان شهر در این بازدیدها باعث دلگرمی و رهنمودهای راه ما می‌شوند.

وی تأکید کرد: هدف از انجام پروژه‌ها جلب رضایت مردم است و امیدواریم بتوانیم خدمات خوبی را به مردم ارائه بدهيم.

شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: یکی از پروژه‌هایی که در بازدید شبانه قرار گرفت پروژه محرومیت‌زدایی است که در حال اجرا است.

محمدحسن اسدی تصریح کرد: در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی و هفته دولت که اتفاقات بسیار خوبی در شهر شیراز رقم خواهد خورد؛ چراکه در سال جاری توسط شورای اسلامی شهر و شهرداری یک بسته خدمات شهری فرهنگی در تمام حوزه‌ها بااعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است که تغییرات اساسی در شهر شیراز به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بسیار خوب شورای ششم رویکرد محرومیت‌زدایی بود، افزود: هرساله ۳ درصد از بودجه عمرانی شهرداری شیراز جهت رفع مناطق کم برخوردار می‌شود و امیدواریم در دو سه سال آینده غبار محرومیت را از مناطق کم برخوردار بزداییم و مردم را در تمامی شهر همچون هم ببینم و توسعه بسیار خوبی را در این مناطق شاهد باشیم‌.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز نیز بابیان اینکه تا به امروز ۲۰ نوبت بازدید شهرداری از پروژه‌های در حال اجرا صورت گرفته و اتفاقات بسیار خوبی افتاده است، اظهار کرد: هدف از انجام این پروژه‌ها رفع مشکل مردم شهر شیراز است و عملیات اجرایی این پروژه‌ها به‌صورت ۳ نوبت در حال انجام است.

علیرضا اسکندری گفت: فرق این بازدید با بازدیدهای شبانه دیگر این است که این بازدید در محلات با حضور مردم انجام شد و همچنین نباید در این پروژه‌ها از پروژه‌های محله محور خارج شویم باید مسائل و مشکلات محلات را حل کنیم.

وی در خصوص پروژه سنگ‌فرش از تمام کاسبان عذرخواهی کرد و افزود: اقدامات در بافت تاریخی و فرهنگی در حال انجام است و این‌ها به زیست پذیر بودن بافت تاریخی کمک می‌کند.

ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه 8 شیراز بابیان اینکه بافت تاریخی شهر شیراز نه‌تنها برای شهروندان شهر شیراز است بلکه به تمام کسانی که بافت تاریخی برایشان مهم است ارتباط دارد، اضافه کرد: اقداماتی که در این پروژه انجام می‌شود باید به بافت تاریخی مربوط باشد و باید این پروژه زودتر از برنامه زمان‌بندی انجام شود.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز بابیان اینکه ما به اسم محرومیت‌زدایی پروژه‌هایی را در این منطقه در حال انجام هستیم، اظهار کرد: با نظرسنجی که صورت گرفته‌شده است مشکلات و نظرات را از مردم پرسیده‌ایم و کارها و اقداماتی را انجام دادیم.

سیده مریم حسینی اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل مردم منطقه ۵ آب‌های سطحی بود که با برنامه‌ریزی صورت گرفته‌شده توانستیم عملیات لوله‌گذاری را آغاز کنیم.

به گفته وی؛ بخش‌های مختلف محرومیت‌زدایی با پروژه‌های کوچک آغازشده است و قطعاً هدف از انجام این پروژه‌ها توجه به زیرساخت‌های بهداشتی و سلامتی کلان‌شهر شیراز است.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به این موضع که محرومیت‌زدایی الگوی بسیار خوبی برای کل کشور است، بیان کرد: محرومیت‌زدایی امورات عقب‌افتاده مناطق را رفع می‌کند و باعث پیشرفت مناطق عقب‌افتاده می‌شود و ما امیدواریم بتوانیم شاهد تمام رفع مشکلات مناطق باشیم‌.

شهردار منطقه ۵ شیراز نیز بابیان اینکه لوله‌گذاری این پروژه به طول مسیر  4 هزار  متر است، افزود: حدفاصل شروع و پایان از محدوده کمربندی تا خیابان بنی‌هاشمی است که کار این پروژه از ضلع غرب و شرق انجام می‌شود.

شهرام سبزیان فرد افزود: بعد از تصمیم‌گیری طرح آب‌های سطحی شهرداری منطقه ۵ شروع به لوله‌گذاری کردیم همچنین ما در این پروژه با موارد خاصی ازجمله لوله‌های گاز و … برخورد کردیم که خوشبختانه رفع شد و کار در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه اعتبار پروژه نزدیک به ۲۲ میلیارد تومان است، بیان کرد: یکی از پروژه‌هایی است که نیازمند تلاش فراوان است پروژه لوله‌گذاری و هدایت آب‌های سطحی است.

شهردار منطقه ۵ شیراز با تصریح اینکه هم‌اکنون ۳ سالن ورزشی با پیشرفت ۳۰ تا ۵۵ درصد در حال ساخت است، ادامه داد: ۲ باغ مهر بانو در شهریور به بهره‌برداری و افتتاح خواهد رسید.

وی از فعالیت ۶ ماهه دوم شهرداری منطقه ۵ خبر داد و گفت: در ۶ ماهه دوم پروژه‌هایی برای زیرسازی و آسفالت محله‌های منطقه ۵ در نظر گرفته‌ایم.

به گفته سبزیان فرد؛ تلاش داریم که مشکلات منطقه ۵ را حل کنیم که یکی از اصلی‌ترین مشکل در این منطقه آسفالت و زیرسازی است و امیدواریم با حمایت‌های شهردار کلان شیراز رشد محرومیت‌زدایی را تا پایان سال داشته باشیم.

شهردار منطقه ۸ شیراز هم در بازدید از پروژه سنگ‌فرش خیابان فروردین با بیان اینکه دروازه اصفهان یکی از دروازه‌های تاریخی در شیراز است، اظهار کرد: با پیشنهاد شهردار شیراز احیای شیراز قدیم در رأس کار این شهرداری قرار گرفت و عناصر بافت تاریخی و فرهنگی معرفی و احیا می‌شود.

علی مصلی‌نژاد با بیان اینکه ثبت پروژه زندیه در حال انجام است، گفت: در این محور به انجام سنگ‌فرش به‌صورت شبانه‌روزی پرداختیم.

وی با اشاره به اینکه سنگ‌فرش‌ها با طراحی خاص اجراشده است، افزود: عملیات خاک‌برداری این پروژه ۶ هزار مترمربع است و این احیا دروازه قدیمی شیراز از بخش مهم محور زندیه است.

شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز گفت: ۹۰ درصد تعهدات شهرداری منطقه ۸ انجام‌شده است و تا دو هفته دیگر پروژه سنگ‌فرش و مرمت خیابان فروردین (دروازه اصفهان) به پایان می‌رسد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، در این بازدید، کسبه بازار از اقدامات شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی در محله دروازه اصفهان تقدیر کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا