مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:
سیاستگذاران فرهنگی نسبت به بازی‌های ویدئویی منفعل نیستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه میلیون‌ها گیمر در کشور وجود دارد، گفت: با یک مساله فرهنگی مواجه هستیم و سیاستگذار فرهنگی نمی‌تواند در این زمینه منفعلانه عمل کند.

حمیدرضا قانعی امروز، 27 مردادماه در حاشیه آیین تجلیل از برگزیدگان جام بازی‌های ویدئویی ایران در فارس، اظهار کرد: یکی از راه‌های ورود مسئولان فرهنگی در این زمینه برگزاری جشنواره‌ها و تورنمنت‌ها است.

وی افزود: دستگاه فرهنگی، با برپایی این رویدادها، ضمن کسب شناخت از فضای موجود جامعه، با ایجاد هیجان و شور و نشاط در میان جوانان ونوجوانان، نشان می‌دهد که نسبت به این مساله بی‌تفاوت نیست.

قانعی اضافه کرد: سیاستگذار فرهنگی، در گام بعد نیز می‌کوشد تا ذائقه مخاطب را نسبت به بازی‌ها و رویدادهای دقیق‌تر ارتقا دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه نمی‌توان نسبت به بازیهای ویدئویی بی‌تفاوت بود، ادامه داد: فرهنگ و ارشاد اسلامی، تکالیف ۲ سویه‌ای در این زمینه به عهده دارد، یکی اینکه در کنار گیمرها قرار گیرد و زمینه حضور فعالانه آنها را در عرصه بین المللی و کسب درآمد فراهم کند و دوم اینکه به ارتقای سواد خانواده‌ها درباره این دسته از بازی‌ها کمک کند.

وی گفت: هرچقدر اطلاعات خانواده‌ها در زمینه بازی‌های ویدئویی افزایش پیدا کند و داده‌های بیشتری داشته باشند، از آن آسیب کمتری می‌بینند.

قانعی با بیان اینکه امروز چه بخواهیم و چه نه، نوجوانان درگیر بازی‌های ویدئویی هستند، اظهار کرد: بازیهای ویدئویی گردش مالی بالایی نیز در سطح دنیا دارند و ایران نیز حوزه سیاستگذاری فرهنگی فعالانه وارد این عرصه شده است تا برای مشکلات این حوزه راه حل پیدا کند و برای ارتقا و رشد این گونه بازیها نیز برنامه ریزی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: می‌توان برای برگزاری جام بازی‌های ویدئویی به شکل فصلی در فارس برنامه‌ریزی کرد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران، شامل بازی‌های موبایلی ایرانی و فیفا ۲۴ تابستان ۱۴۰۳ همزمان در استان فارس و سراسر کشور برگزار شد.

در پایان سه روز رقابت میان ۴۰۲ گیمر در بخش حضوری جام بازیهای ویدئویی ایران در فارس، پوریا سعادت نفر، محمد رضا جوانمردی و امیر رضا ایمانی به عنوان برگزیده‌های اول تا سوم فارس معرفی شدند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا