تفاهم‌نامه بنیاد ملی نخبگان و مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور

تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی بنیاد ملی نخبگان و مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور به امضای قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور رسید.

به گزارش سینا، در دیدار سید سلمان سید افقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و محمدجواد محمودی رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی بنیاد ملی نخبگان و مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور منعقد شد.

برگزاری نشست‌های تخصصی در خصوص مسائل جمعیت شناختی و مهاجرت نخبگان، حمایت و انجام طرح‌های پژوهشی، تحلیلی و سیاست‌گذاری مشترک، استفاده مشترک از ظرفیت‌های بانک‌های اطلاعاتی و تحلیل‌ها و روش‌های تحقیق و گزارش آن جهت بررسی وضعیت جمعیت‌شناختی و مهاجرت نخبگان و تولید محتوای رسانه‌ای در خصوص موضوع نخبگان از اهداف این توافق است.

محورهای این توافق شامل طراحی، اولویت‌بندی عناوین و اجرای طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی درخصوص مسائل مهاجرت نخبگان و مهاجرت بین‌المللی، تبادل اطلاعات و داده‌های مورد نیاز طرفین برای انجام طرح‌های پژوهشی و تبادل نتایج طرح‌های آماری و پژوهشی و گزارش‌های کارشناسی تهیه شده در حوزه مهاجرت نخبگان و مهاجرت بین‌الملل است.

همچنین طرفین در خصوص پشتیبانی علمی و تدارکاتی در برگزاری همایش‌های علمی و نشست‌های کارشناسی، فراهم کردن دسترسی کارشناسان به کلیه منابع موجود در کتابخانه و مرکز اسناد یکدیگر، چاپ و نشر گزارش‌ها و محتواهای تحلیلی، سیاستی چاپی و الکترونیکی مشترک و بهره‌گیری از ظرفیت حامیان فردی، سازمانی و جمع سپارانه در رصد، نگهداشت و بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان با هم همکاری خواهند داشت.

به نقل از بنیاد ملی نخبگان، این تفاهم‌نامه به امضای سید سلمان سید افقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و محمدجواد محمودی رئیس مؤسسه تحقیقات جمعیت کشور رسید و مدت زمان اجرای آن سه سال تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا