مصوبات امور زنان وزارت علوم بازنگری و بررسی می‌شود

تفکیک آئین‌نامه‌ها و مصوبات امور زنان وزارت علوم و بررسی مجدد جهت بازبینی و اصلاحات احتمالی با توجه به نیازهای روز در دستور کار اتاق فکر زنان و خانواده و این وزارتخانه قرار گرفت.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، مهم‌ترین اقدامات مشاور امور زنان و خانواده وزارت علوم اعلام شد، تشکیل اتاق فکر زنان و خانواده در راستای تسهیل تحقق اهداف وزارت علوم و کیفیت بخشی به تصمیم‌های مدیران و اثربخشی بیشتر سیاستگذاری‌های مدیران وزارتخانه عتف، اتاق فکر شانزده گانه ایجاد شده است که یکی از آنها اتاق فکر خانواده و زنان است.

رسالت مهم این اندیشکده بهره‌مندی از ایده‌های نوآورانه و خلاقانه اندیشمندان و بانوان فرهیخته‌ای است که برای حل مسائل و چالش‌های حوزه زنان و خانواده وزارت عتف و همچنین بهینه‌سازی امورات آن دغدغه مند هستند.

از جمله اهداف اصلی اتاق فکر امور زنان و خانواده وزارت عتف، چگونگی تبدیل و تثبیت جایگاه مشاور زنان و خانواده به همتایی با معاونت یا مدیرکلی (مطابق با دستور معاونت امور زنان ریاست جمهوری برای همه وزارتخانه‌ها) است. زیرا از مهم‌ترین دلیل غیرقابل مقایسه بودنِ وزارت علوم و زیر مجموعه آن با دیگر وزارتخانه‌ها، علاوه بر اهمیت تعلیم و تربیت دختران به عنوان مادران آینده‌سازان کشور، در افزایش دانش و مهارت‌های شغلی، توسعه فردی و اجتماعی و کارآمد سازی جامعه هدفش است.

همچنین شناسایی بانوان نخبه‌ای که با توجه به تخصص و تجربه‌شان در حوزه‌های متفاوت می‌توانند بازوان خوبی برای کمک به حل مشکلات سه جامعه هدف وزارت علوم باشند. البته تفکیک آئین‌نامه‌ها و مصوبات امور زنان وزارت عتف و بررسی مجدد جهت بازبینی و اصلاحات احتمالی با توجه به نیازهای روز نیز در دستور کار اتاق فکر است.

برگزاری رویدادهای مسئله‌محور حوزه زنان و خانواده و مساعدت در چگونگی تشکیل قرارگاه‌ها و ستادهایی با موضوع همفکری برای راهکارهای حل مسائل این حوزه، از دیگر اهداف اتاق فکر خانواده و زنان است لذا با توجه به توضیحات مختصر فوق و بر اساس راهبرد مشترک اعضای وزارت علوم در راستای هم‌افزایی و تشریک مساعی در سیاستگذاری و برنامه‌ریزی، اتاق فکر زنان و خانواده وزارت عتف به پیشنهاد مشاور امور زنان و خانواده تشکیل شد.

گفتنی است طی این مدت ۱۴ جلسه تشکیل شده که نتایج آن متناسب با موضوع، در هر جلسه به صورت مصوبه برای مدیران مربوطه ارسال شدند. همچنین سه گزارش سیاستی و یک توصیه سیاستی به مدیران مربوطه، از خروجی‌های مهم این جلسات بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا