تولید دستگاه پخت خودکار ریلی با قابلیت پخت یکنواخت شش دیگ برنج

زائرانی که قصد پیاده روی به کربلا را دارند، برای پیمودن آسانتر این مسیر و پیشگیری از بیماری و دیگر مشکلات سلامت نیاز به تغذیه سالم و به موقع دارند که در همین راستا شرکت‌های دانش بنیان از جمله کنـدری کـوک ماشـین با طراحی ماشین آلات پخت خودکار به یاری زائران اربعین آمده اند.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، شـرکت دانش بنیان کنـدری کـوک ماشـین فعالیــت خــود را بــا نــام میلــر کنــدری از ســال 1373 در زمینـه طراحـی، سـاخت و تولیـد ماشـین آلات صنایـع غذایـی آغـاز و فعالیـت خـود را در سـال‌های بعـد بـر روی تولیـد تجهیـزات آشـپزخانه صنعتـی و تجـاری متمرکـز کرده اسـت. این شرکت با توجه به نیاز مشتریان به حفظ کیفیت پخت یکنواخت به صورت روزانه و بلند مدت، کاهش نیروی انسانی متخصص، کاهش مصرف انرژی و … اقدام به طراحی و تولید ماشین آلات پخت خودکار کرده است.

همواره پخت برنج ایرانی و خارجی نیازمند داشتن حرارت پرقدرت و البته یکنواخت بوده به طوری که داشتن شعله، دیگ های بزرگ و همچنین کمک آشپزان نیرومند برای تکمیل فرآیند آبکشی و دم کردن برنج جزو دغدغه های آشپزان در اربعین حسینی بوده است.

شـرکت دانش‌بنیان کنـدری کـوک ماشـین با طراحی دستگاه پخت ریلی برنج این نیاز ضروری آشپزان اربعین را برطرف کرده است.

دستگاه ریلی پخت برنج با توجه به ظرفیت پخت آشپزخانه می تواند به صورت دو دیگ، چهار دیگ و شش دیگ باشد. پس از به جوش آمدن آب درون دیگ های خط پخت ریلی، برنج خیسانده شده در آب نمک را به آن اضافه می کنند، کنترل زمان و حرارت تا مرحله آبکشی توسط سرآشپز و اپراتور دستگاه به وسیله پنل فرمان لمسی انجام می‌شود. در مرحله دان گیری برنج های نیم پخته، محتویات دیگ ها به ترتیب با کمک جک های هیدرولیک بر روی کانوایر تخلیه می شوند.

در خط پخت ریلی خودکار برنج کندری، نازل های پاشش آب داغ بر روی دیگ ها تعبیه شده است که همزمان با شروع عملیات تخلیه برنج بر روی کانوایر فعال شده تا اطمینان حاصل شود که تمامی دان های برنج از دیگ خارج شود.
کانوایر خط پخت ریلی اتوماتیک برنج از نقاله تمام استیل ضد زنگ ساخته شده است. اتصال لینک پلیت های این نقاله منحصر بفرد بوده و توسط مهندسان فنی شرکت کندری کوک ماشین طراحی و ساخته شده است.
در طول مسیر حرکت برنج بر روی کانوایر اول، عملیات دان گیری ( آبکشی یا آب گیری) انجام می پذیرد و سپس برنج به آرامی به کانوایر دوم که شیب حدود 45درجه دارد منتقل می شود .
در کانوایر دوم در صورت نیاز مواد افزودنی (سبزیجات مثل شوید یا حبوبات مثل عدس ) به برنج اضافه می شود .
سرعت کانوایرها نیز توسط اپراتور به وسیله پنل فرمان لمسی کنترل می شود.
در انتهای خط پخت ریلی برنج های دان گیری شده به وسیله قیف مخصوص درون بن ماری ریخته شده و جهت دم کشیدن به فر های بخار پز منتقل می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا