برگزاری کارگاه آموزشی «دوره اکتشافگران کوچک»

مدیر گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: توسط این گروه و با همکاری مرکز آموزش تخصصی کودک و نوجوان، این سازمان، «کارگاه آموزشی تئوری-عملی با عنوان دوره اکتشافگران کوچک (سِلژِن)» برگزار می‌شود.

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، دکتر ملیحه حسن زاده مدیر گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی جهاددانشگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: آشنا شدن دانش ‏آموزان با مفاهیم علمی روز و یافتن علاقه‏‌مندی‌‎‏ها و کندوکاوی در دنیای سلول و ژن از اهداف برگزاری این کارگاه است.

وی تصریح کرد: در این دوره دانش آموزان با مفاهیم مختلف از جمله سلول و اندامک‏‌های آن، تمایز و بنیادینگی، سلول بنیادی و کاربرد‏های آن، ماده ژنتیک و ‏درمان‌‏های نوین بر پایه سلول و ژن آشنا می‌شوند. همچنین، بصورت عملی موارد زیر را تجربه خواهند کرد.

به گفته مدیر گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، آشنایی با ابزار و تجهیزات کشت سلول، کار با وسایل آزمایشگاهی، مشاهده سلول‏‌های بنیادی با میکروسکوپ نوری معکوس و فلورسنت، مشاهده گسترش سلول‌‏های خونی با استفاده از میکروسکوپ، کشت باکتری‏‌های سطح پوست دست، استخراج DNA از سلول‏‌های بنیادی انسانی از دیگر موارد آموزشی در این کارگاه است.

حسن زاده گروه سنی این کارگاه را بین 9 تا 12 سال عنوان کرد و گفت: کارگاه سِلژِن در روزهای  سه شنبه و چهارشنبه 30 و 31 مردادماه از ساعت 9 الی 12 در محل گروه پژوهشی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی جهاددانشگاهی خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاقمندان جهت ثبت نام و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در این کارگاه می‌توانند با شماره تلفن  31997453-051 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا