کمبود فضای آموزشی در صدرا همچنان ادامه دارد

اختصاص زمین رایگان از سوی شرکت عمران صدرا جهت احداث مدارس

مدیرعامل شرکت عمران صدرا گفت: این شرکت تاکنون ۲۲ مدرسه در شهر جدید صدرا ساخته است، اما همچنان با کمبود مدرسه مواجه هستیم.

به گزارش سینا پرس فارس، مهدی پوربهی در مراسم کلنگ‌زنی دو مدرسه در فاز ۲ شهر صدرا با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان گفت: مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای خبرنگاران با زیربنای ۱۶۰۰ مترمربع و مدرسه ۹ کلاسه با زیربنای ۱۰۰۰ مترمربع طی یک سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

او با اشاره به سرانه آموزشی ناکافی در شهر صدرا تاکید کرد: شرکت عمران صدرا در راستای برنامه‌های توسعه‌ای خود، زمین‌های رایگان برای ساخت مدارس بیشتر در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌دهد. هدف از این اقدام رفع کمبود فضای آموزشی در شهر صدرا و تسهیل فرآیند ساخت مدارس جدید است.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۱۷,۳۰۱ واحد طرح نهضت ملی مسکن در ۱۰ سایت به مساحت ۲۰۰ هکتار در محدوده قانونی شهر صدرا در حال ساخت است و همه پروژه‌ها فعال هستند. همچنین ۴۷,۰۰۰ متقاضی دیگر در انتظار تأمین زمین در ۴ شهرک جدید هستند.

پوربهی افزود: از ۷۰,۰۰۰ متقاضی واجد شرایط، حدود ۲۵ درصد آنها در صدرا پوشش داده شده‌اند.

او خاطر نشان کرد: ساخت پروژه‌ها از مرحله بتن‌ریزی و اسکلت گذشته و بدلیل تنش آبی اخیر، آب مورد نیاز با تانکر تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا همچنین یادآور شد: خرید و فروش در طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است و در صورت محرز شدن، امتیاز شخص متقاضی لغو و واحد منتقل می‌شود.

پوربهی با بیان اینکه اراضی با کاربری خدمات عمومی که تاکنون اقدامی روی آنها انجام نشده، بازپس گرفته خواهند شد، اضافه کرد: شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به اراضی واگذاری وجود دارد و چندین زمین بزرگ مقیاس بازپس گرفته شده است.

او تأکید کرد: تاکنون تمام هزینه‌های زیرساختی شهر صدرا از محل درآمدهای شرکت عمران و شهرداری تأمین شده و هیچ سازمان و اداره‌ای زیرساختی اجرا نکرده است

مدیرعامل شرکت عمران صدرا در خاتمه تصریح کرد: ۴۰۰ میلیارد تومان مالیات از درآمدهای این شرکت کسر شده و در حال پیگیری برای بازگرداندن آن هستیم. همچنین برای تأمین آب شهر صدرا، ۸۶ میلیارد تومان به شرکت آبفای شیراز پرداخت شده است، اما اقدامات به موقع انجام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا