رقابت نسخه تازه SearchGPT با گوگل

آرین کربلائی: شرکت OpenAI با پشتیبانی مایکروسافت (MSFT) روز پنجشنبه یک موتور جستجوی جدید هوش مصنوعی (AI) به نام SearchGPT را معرفی کرد که می‌تواند با جستجوی گوگل Alphabet (GOOGLE) رقابت کند.

به گزارش خبرگزاری سینا، سازنده ChatGPT گفت که در حال آزمایش یک نمونه اولیه موقت از مدل جدید هوش مصنوعی خود بوسیله یک گروه کوچک از کاربران برای شروع است.

OpenAI در بیانیه‌ای گفت:” ما در حال آزمایش SearchGPT هستیم، نمونه اولیه‌ای از ویژگی‌های جستجوی جدید که برای ترکیب قدرت مدل‌های هوش مصنوعی ما با اطلاعات برگرفته شده از اینترنت، ساخته شده است تا به شما پاسخ‌های سریع و به موقع با منابع واضح و مرتبط را ارائه دهد”.

این شرکت تاکید کرد که SearchGPT برای ارائه منابع واضح از اطلاعاتی که ارائه می‌دهد، طراحی شده که می‌تواند به کاهش نگرانی در مورد دقت نتایج و انحراف محتوا از موضوع اصلی کمک کند. ابزار جستجوی OpenAI که مدت‌ها مورد انتظار کاربران بود، همچنین ادعا کرده که می‌تواند کاربران را از جستجوی گوگل دور کند و به سمت خود بکشاند و بر شرکت Alphabet تأثیر منفی بگذارد. بر اساس آخرین خبرها از وضعیت سهام، ارزش سهام شرکت آلفابت گوگل 1.4 درصد افت کرد و به 170 دلار در معاملات روز پنجشنبه هفته گذشته رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا