گیمِرهای فارس در جام بازی‌های ویدئویی ایران به خط شدند

رقابت‌های نهمین دوره جام بازی‌های ویدئویی ایران در فارس همزمان با سراسر کشور آغاز شد و بازیکنان این استان در فضای حرفه ای گیم نت امپراطور شیراز به مدیریت امین فرخ زاد، مسابقات خود را در بخش حضوری با همراهی سید رسول موسوی نژادیان معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس آغاز کردند.

دبیر اجرایی جام بازی‌های ویدئویی ایران در فارس، امروز، 23 مردادماه گفت: این دوره‌ از رقابت‌ها، شامل بازی‌های موبایلی ایرانی و فیفا ۲۴ است که به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود.

محمدباقر خدادوست با بیان اینکه بازی‌های ایرانی به صورت آنلاین و بازی‌های فیفا و کوییز به صورت حضوری برگزار می‌شود، اعلام کرد: ۴۰۶ نفر در استان فارس برای شرکت در بازی فیفا نام‌نویسی کردند و این استان پس از تهران بیشترین شرکت کنندگان را در این جام دارد.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان تا مرحله نیمه نهایی به صورت ۲ به ۲ و حذفی با یکدیگر رقابت می‌کنند و در آن مرحله نیز بهترین نتیجه از سه بازی ملاک صعود بازیکنان به فینال خواهد بود.

خدادوست افزود: فینالیست‌های بخش حضوری نهمین جام بازی‌های ویدئویی ایران در فارس چهارشنبه مشخص می شوند و هشت برگزیده به مسابقات کشوری راه‌ می‌یابند.

دبیر اجرایی جام بازی‌های ویدئویی ایران در فارس اظهار کرد: امروزه بازی کامپیوتری عملا بخشی از زندگی جوانان ونوجوانان را پر کرده و ما موظف به پشتیبانی از این بازیها هستیم؛ علاوه بر این، بازی‌های کامپیوتری در آینده به مسابقات المپیک راه‌ می‌یابند و این مسابقات راهی مناسب برای استعدادیابی و در نتیجه افتخارآفرینی در این عرصه است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، وی افزود: بر اساس برنامه ریزی‌ها، قرار است از مهر یا آبان‌ماه ۱۴۰۳ لیگ بازی‌ها ویدئویی کشور آغاز شود تا بازیکنان به طور مداوم رقابت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا