برخی مدارس روستایی همدان و نهاوند چالش آب بهداشتی دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: در مدارس برخی روستاها در شهرهای همدان و نهاوند چالش آب بهداشتی داریم و البته این مختص مدرسه نیست و تمام روستا با این معضل مواجه هستند.

دکتر فاطمه ترکمان‌اسدی در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان همدان، موضوع سلامت دانش‌آموزان را یکی از دغدغه‌های مهم حوزه سلامت در دانشگاه برشمرد و مطرح کرد: در این راستا اقدامات مشترکی با آموزش و پرورش داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه درباره آب شرب مدارس حدود ۱۲۰۰ آبخوری در مدارس کم داریم، بیان کرد: سرویس‌های بهداشتی در برخی مدارس روستایی چالش داشته و در مجموع کمبودهایی در این زمینه نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه صددرصد مدارس شهری از کیفیت آب شرب برخوردار هستند، اضافه کرد: اولویت مدارس ابتدایی در بهداشت سرویس‌های بهداشتی و آب بالاتر است.‌

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: در مدارس برخی روستاها در شهرهای همدان و نهاوند چالش آب بهداشتی داریم و البته این مختص مدرسه نیست و تمام روستا با این معضل مواجه هستند.

وی بیان کرد: پایگاه‌های سلامت و تغذیه مدارس نیز مستلزم ورود جدی آموزش و پرورش است و نقش مدیران مدارس در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

گزارش: سمیرا معارفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا