معاون علمی رییس‌جمهور تاکید کرد
توجه ویژه به بخش دانش آموزی در معاونت علمی/پرهیز از تصدی گری و ورود به منازعات سیاسی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد اصولی معاونت علمی به پرهیز از ورود به منازعات سیاسی اظهار داشت: سیاست معاونت علمی در دولت چهاردهم، نقش آفرینی به عنوان بال پرواز وزارتخانه ها و سایر بخش ها و پرهیز از هرگونه تصدی گری است.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسین افشین روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور که با حضور عارف، معاون اول رئیس جمهور و دهقانی و ستاری، معاونان علمی سابق و اسبق رئیس جمهور برگزار شد اظهار کرد: با دکتر دهقانی فیروزآبادی هم دوست هستم هم همکار و سخت‌ترین اتفاقی که در این انتخاب رخ داد این بود که بنده جایگزین ایشان شدم. دکتر دهقانی فردی دانشمند، فریخته، اخلاق مدار و بدون حاشیه هستند.

توجه ویژه به دانش آموزان به عنوان موتور پیشران توسعه کشور
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اعلام این‌که یک بخش از معاونت علمی را حتماً به بخش دانش آموزی اختصاص خواهد داد، تصریح کرد: معتقدم دانش آموزان، موتور پیشران نیروی انسانی هستند و توسعه کشور از بخش دانش آموزی می‌گذرد و خلاقیت از کودکی رشد می‌یابد و باید به این بخش توجه ویژه ای شود.

ضرورت پرهیز از ورود معاونت علمی به منازعات سیاسی 
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به اینکه معاونت علمی چه در دوران آقای دکتر ستاری و چه دوره دکتر دهقانی هیچ وقت وارد منازعات سیاسی نشد، افزود: هر کسی در این موقعیت قرار می‌گیرد باید همین اصل را حفظ کند. آقایان عارف و سهراب پور جزو کسانی هستند که تفکر معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان را پایه گذاری کردند که در حال حاضر به بلوغ رسیده است. من خوشحال هستم زمانی معاونت علمی را تحویل می‌گیرم که به بلوغ خودش رسیده است و اگر در دوره بنده پیشرفتی صورت گرفت به همین دلیل بوده و اگر چنین نشد، قطعاً، بنده مقصر هستم.

معاونت علمی، اتاق فکر دولت و بال پرواز وزارتخانه ها

افشین با بیان این که سیاست وی این است که معاونت علمی حتی الامکان در هیچ جا تصدی گری نکند و این مجموعه صرفاً کارمند زیست بوم نوآوری کشور خواهد بود، خاطرنشان کرد: از دکتر پزشکیان برای اطمینان به بنده تشکر می‌کنم و امیدوارم سزاوار این اطمینان باشم. رئیس جمهور در جلسه‌ای که خدمتشان بودم به بنده تاکید کردند که نگاه فراتری به معاونت علمی داشته و معاونت را بال پرواز وزارتخانه‌های دولت، اتاق فکر دولت و پیگیر فناوری می دانند که امیدوارم معاونت علمی نیز با قدرت در این مسیر حرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا